Goedendag,
Ik heb al een tijdje last van kort wegvallend internet zowel bedraad als draadloos. Het is als het ware dat het internet hapert en niet wil laden. dit duurt ongeveer een seconde of 10 maar het gebeurd zo vaak achter elkaar dat dit heel storend is. Ik moet voor school verbonden zijn met het netwerk van de universiteit via een vpn om aan opdrachten en toetsen te werken echter door het wegvallend internet is dit zo goed als onmogelijk.
Ik heb al het een en ander geprobeerd om dit te fxen echter zonder resultaat:
Wi-fi:
-minderdruk kanaal gekozen
-Extra acces point aangeschaft (Wifi probleem is hierdoor wel een stuk minder maar niet weg)
-Accespoint of modem op meerdere plekken in het huis te zetten ook naast de pc (geen verschil).
Bedraad:
-bedraad op zowel versterker, direct op modem, of via acces point. valt ook geregeld kort weg.
De verbinding (wifi) met de modem valt wel elke keer kort helemaal weg. Met het extra acces punt valt de verbinden met het punt zelf niet weg maar het internet wel steeds kort.
Ik denk dat probleem buiten mij ligt. Ik eventueel de filmware op mijn zyxel EX5601-T1 updaten echter is deze optie niet toegankelijk voor mij. Hij draait nog op de b08 versie wellicht dat de b10 versie dit verhelpt? Of ligt dit aan de modem zelf of een ander probleem?
Met vriendelijke groet,
Timo