Beantwoord

Wat is het subnet waarbinnen mijn IP adres wordt toegekend?

  • 29 August 2023
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken

Ik ben nieuw bij T-mobile. Ik heb momenteel een internet verbinding met een vast IP adres.
Dit vaste IP adres gebruik ik o.a. voor toegangsbeveiliging van de backend van een Website die ik beheer. Ik begrijp dat T-mobile alleen maar dynamische IP adressen aanbied. Daarom zou ik graag willen weten binnen welk subnet mijn dynamische IP adres wordt uitgegeven, zodat ik de toegangs- beveiliging op /nn kan zetten (subnet).

Ik heb nog geen aansluiting en wil dit graag regelen voordat mijn oude aansluiting vervalt.

Hopelijk weet iemand dit, bij de helpdesk konden ze me niet helpen..

icon

Beste antwoord door eric 29 August 2023, 19:25

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @alenseli ,

Je kunt beter met DDNS gaan werken. Er is inderdaad geen garantie op een vast IP adres, hoewel onder normale omstandigheden dit lang hetzelfde blijft. Er zijn vele subnetten waaruit IP adressen worden uitgedeeld. Door de enorme groei van t-mobile thuis gebruikers en het feit dat er geen nieuwe ip v4 blokken meer zijn wordt er voor deze uitbreiding allerlei blokjes IP adressen aangekocht. Soms zelfs van buitenlandse providers, die worden dan bij Ripe netjes op t-mobile NL geregistreerd,  maar zo onstaan vele kleine subnetten. Dat zal ook niet snel veranderen,  totdat iedereen over is naar IP V6...

Reputatie 4

Hoi @alenseli ,

Je kunt beter met DDNS gaan werken. Er is inderdaad geen garantie op een vast IP adres, hoewel onder normale omstandigheden dit lang hetzelfde blijft. Er zijn vele subnetten waaruit IP adressen worden uitgedeeld. Door de enorme groei van t-mobile thuis gebruikers en het feit dat er geen nieuwe ip v4 blokken meer zijn wordt er voor deze uitbreiding allerlei blokjes IP adressen aangekocht. Soms zelfs van buitenlandse providers, die worden dan bij Ripe netjes op t-mobile NL geregistreerd,  maar zo onstaan vele kleine subnetten. Dat zal ook niet snel veranderen,  totdat iedereen over is naar IP V6...

Aan DDNS heeft hij niets als hij toegang tot extern gehoste website op IP en/of subnet toestaat. Ook als hij i.p.v. op IP, DDNS record zou gebruiken zal hij op de admin pagina (lees hosting server) met de IP aankomen. Dan zal de website hosting server een PTR record voor dat IP opvragen en die zal niet matchen met zijn DDNS record die opgegeven zou zijn als toegestaan.

DDNS is prima i.c.m. Odido Thuis, als je vanaf Internet de resources die je thuis aan het hosten bent wilt bereiken (bv VPN naar huis of andere diensten).

Reageer