Wachtwoord router telkens opnieuw invoeren

  • 16 January 2024
  • 3 reacties
  • 33 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
  • is een legendarische user
  • 1814 reacties

Sinds enige tijd gebruik ik tot volle tevredenheid de T56 router,  aangezien ik nog 2 wat oudere printers/scanners heb staan en deze hun draadloze opdrachten nog via een oudere 2.4Ghz Sitecom krijgen schakel ik als ik iets wil printen of scannen over op de Sitecom, soo far so good.

Dan nu mijn punt, als ik daarna bij het wifi symbool weer terug wil naar de T56 moet ik altijd weer het wachtwoord ingeven en soms wel 3 of 4 keer,  er verschijnt dan een tekst in het rood dat er iets is gewijzigd, bij andere gadgets zoals de iPhone of tablet enz is dit niet het geval.

Teresa van Odido 3 maanden geleden

@BeMu Goede vraag! Ik begrijp dat je dit liever omzeilt. Echter durf ik niet met zekerheid te zeggen of dit mogelijk is. Wellicht dat @Waqqas je hier meer over kan vertellen?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@BeMu Goede vraag! Ik begrijp dat je dit liever omzeilt. Echter durf ik niet met zekerheid te zeggen of dit mogelijk is. Wellicht dat @Waqqas je hier meer over kan vertellen?

Reputatie 7
Badge +6

@BeMu Ik vermoed dat dit te maken heeft met de verschillende beveiligingstypen. De T56 gebruikt WPA3/2 en de Sitecom waarschijnlijk alleen WPA2. Als je de T56 op alleen WPA2 instelt en vervolgens alle apparaten opnieuw verbindt, werkt het hopelijk beter.

Reputatie 7
Badge +1

@TMTV Meteen even de router in gedoken om te kijken hoe de beveiliging stond was inderdaad zoals u aangaf WPA3/2  veranderd naar WPA2 en zo ingesteld.

Daarna getest door opnieuw in te loggen en vervolgens weer uit en inloggen naar de Sitecom daarna naar de T56, en het werkt nu perfect.

Bij deze mijn hartelijke dank voor de tip,

Reageer