Skip to main content

Ik was van plan over te stappen naar Odido, maar de medewerker van Odido vertelde mij dat hun glasvezelmodem niet in bridge mode kan.


Er is een andere manier om mijn eigen router (en netwerk daarachter) te blijven gebruiken?


Ik heb nu een FritzBox 5490, waar ik de DHCP en de wifi uit heb staan en de port sharing naar mijn router heb ingesteld.

Hallo @Massassi 

Je kan ook gewoon de Fritzbox aansluiten op de mediaconverter ipv de Zyxel router.

Mediaconverter > WAN poort Fritzbox en in de interface het T-Mobile/Odido profiel kiezen.


Ik was van plan over te stappen naar Odido, maar de medewerker van Odido vertelde mij dat hun glasvezelmodem niet in bridge mode kan.


Er is een andere manier om mijn eigen router (en netwerk daarachter) te blijven gebruiken?


Ik heb nu een FritzBox 5490, waar ik de DHCP en de wifi uit heb staan en de port sharing naar mijn router heb ingesteld.

Hallo @Massassi 

Je kan ook gewoon de Fritzbox aansluiten op de mediaconverter ipv de Zyxel router.

Mediaconverter > WAN poort Fritzbox en in de interface het T-Mobile/Odido profiel kiezen.

Bedankt voor je reactie, maar ik heb nog geen Odido Fritzbox of contract. Ook weet ik niet wat je bedoelt met een Mediaconverter? is dat een kasje die Glasvezel omzet naar RJ45?
en krijg je die mee geleverd?

 


Hallo @Massassi 

Bij glasvezel heb je een mediaconverter die op of naast het glasvezelaansluitpunt zit en van daaruit gaat een internetkabel naar de router.

Enkele voorbeelden :

Je krijgt de converter meegeleverd.


Hallo @Massassi 

Bij glasvezel heb je een mediaconverter die op of naast het glasvezelaansluitpunt zit en van daaruit gaat een internetkabel naar de router.

Enkele voorbeelden :

Je krijgt de converter meegeleverd.


Helemaal duidelijk.
Mijn huidige provider heeft een Glasvezel modem, dus geen extra kastje nodig.

Maar achter dit kastje kan ik mijn eigen router hangen?


Hier een grafische voorstelling van wat @Waqqas bedoeld

Voorbeeld is ooit gemaakt voor een Deco systeem, maar het idee is hetzelfde.


Reageer