Skip to main content
Beantwoord

VOT app Kan modem niet detecteren


joep meloen

Na het bekende  probleem dat de VOT geen enkele apparaten meer zag na de laatste update in gesprek met een medewerker die aangaf dat ik een powerflip diende uit te voeren. alle stroom eraf en dan alles opstarten in bepaalde volgorde … geen resultaat . Factory reset gedaan wederom geen resultaat dus nogmaals een powerflip. Resultaat is dat de VOT app geen eens meer de modem wil detecteren. hoe dit nu op te lossen ?

 

Beste antwoord door Ruud Koet

Tommie van Odido schreef:

Dankje ​@Ruud Koet, we kunnen het probleem echter niet achterhalen. Ik heb besloten om het modem te vervangen. Als het goed is moet je het nieuwe modem wel kunnen detecteren. Zou je dat kunnen laten weten als je hem ontvangen hebt? 

Beste Tommie,

Ik heb meteen, na jou berichtje, ook de klantenservice gebeld en ze het modem, die al in de verzending stond, eruit laten halen, wat nog kon, volgens de dame aan de lijn, dus dit is , als het goed is, opgelost.

Nogmaals heel erg veel dank voor al je goede hulp, je bent echt fantastisch !!

PS. Lees ook even al mijn berichtjes hierboven aan jou :-)

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Koet

Leiden.

Bekijk origineel

  • is een Top Poster
  • 20 maart 2025
joep meloen schreef:

Na het bekende  probleem dat de VOT geen enkele apparaten meer zag na de laatste update in gesprek met een medewerker die aangaf dat ik een powerflip diende uit te voeren. alle stroom eraf en dan alles opstarten in bepaalde volgorde … geen resultaat . Factory reset gedaan wederom geen resultaat dus nogmaals een powerflip. Resultaat is dat de VOT app geen eens meer de modem wil detecteren. hoe dit nu op te lossen ?

 

Hier precies hetzelfde probleem, ik heb Veilig Online Thuis pas geprobeerd te installeren, maar hij geeft aan dat hij de router niet kan detecteren….., dus heb het wel in mijn abonnement, alleen ben ik niet verbonden…, ook al vanalles geprobeerd , ook meerdere keren een zgn. “Powerflip” :(


joep meloen

inmiddels via een factory reset wel weer het punt bereikt dat het de modem detecteert en mijn thuis netwerk is beveiligt maar het ziet nog steeds 0 apparaten.

Mijn MPro Mesh Zyxel ziet echter wel 17 apparaten actief in het netwerk via kabel en WiFi

hoe kan dat ?

 


  • is een Top Poster
  • 21 maart 2025
joep meloen schreef:

inmiddels via een factory reset wel weer het punt bereikt dat het de modem detecteert en mijn thuis netwerk is beveiligt maar het ziet nog steeds 0 apparaten.

Mijn MPro Mesh Zyxel ziet echter wel 17 apparaten actief in het netwerk via kabel en WiFi

hoe kan dat ?

 

Bij mij nog helemaal niets…., heeft het systeem dit zelf opgelost, dat hij je modem weer detecteert? Ik snap er bij mij geen ene jota van…., ik heb die modem al wel 20 x opnieuw opgestart, maar detecteren O.o????? Vergeet het maar :(

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@joep meloen & ​@Ruud Koet, welkom op onze Community!

Thuis Velig Online kan soms moeite hebben met de detectie van de licentie. Zouden jullie een factory reset willen uitvoeren op het modem door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker? Als het goed is moet je dan de licentie wel kunnen detecteren met de app. Zouden jullie na de tijd een terugkoppeling willen geven of het gelukt is na de reset? Alvast bedankt!  


  • is een Top Poster
  • 24 maart 2025

Beste Tommie

Dat heb ik al tig keer gedaan en stop er nu mee, ik moet ook steeds al mijn apparatuur opnieuw instellen hierna en ik ben nog steeds niet verbonden met TVO ..

Ik vind dit systeem waardeloos, het moet toch gewoon opgelost kunnen worden door ODIDO?

Met vriendelijke groet,

Ruud Koet 

Leiden 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Welke melding krijg je dan in de app ​@Ruud Koet? Zou je eens een screenshot willen delen? Dan heb ik wat meer informatie om het te onderzoeken. Graag ook erbij vermelden bij welke stap je de (fout)melding krijgt. Alvast bedankt!


  • is een Top Poster
  • 25 maart 2025

Hallo beste Tommie 

Kan screenshot niet plaatsen vanwege geweigerde rechten hier..…

 


  • is een Top Poster
  • 25 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Welke melding krijg je dan in de app ​@Ruud Koet? Zou je eens een screenshot willen delen? Dan heb ik wat meer informatie om het te onderzoeken. Graag ook erbij vermelden bij welke stap je de (fout)melding krijgt. Alvast bedankt!

Beste Tommie,

Het is me toch gelukt om een screenshot te kunnen plaatsen.

Als ik klik op “Aan de slag “ , gaat hij naar starten,  dan verbonden met netwerk, daar geeft hij in het blauwe rondje een V tekentje en dan , bij Thuis Veilig Online is gedecteerd , geeft die wat je in het screenshot ziet.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@Ruud Koet, dank voor de screenshot. Ik krijg op dit moment echter geen goede lijnmeting dus ik kan de licentie niet controleren, zou je voor mij het modem eens willen rebooten? Dan krijg ik weer een goede meting. Dan zal ik de licentie opnieuw versturen naar het modem, hopelijk pakt hij hem dan wel! 


  • is een Top Poster
  • 27 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Ruud Koet, dank voor de screenshot. Ik krijg op dit moment echter geen goede lijnmeting dus ik kan de licentie niet controleren, zou je voor mij het modem eens willen rebooten? Dan krijg ik weer een goede meting. Dan zal ik de licentie opnieuw versturen naar het modem, hopelijk pakt hij hem dan wel! 

Hoi Tommy, Ik heb de modem gereboot, dus hopelijk krijg je nu wel een goede meting….. Alles werkt prima behalve dan dat Tuis Veilig Online…… Ik zou bijna denken dat dit niet is geactiveert op mijn abonnement…. Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt…., ik word er een beetje moedeloos van…. Ik ga echt geen fabrieksreset meer doen, want dan kan ik alles hier weer opnieuw instellen en dat heb ik inmiddels al tig keer gedaan en ben ik dan weer een aardige poos mee bezig…. Ik had hiervoor, bij Tele2, nooit ergens last van en daar werkte alles prima….

M.V.G.

Ruud 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@Ruud Koet, ik krijg nu een meting, de licentie lijkt goed te staan. Ik heb een reprovisie uitgevoerd, hierdoor wordt de licentie opnieuw verstuurd en het modem heb ik gereboot. Kan je het nogmaals controleren? 


  • is een Top Poster
  • 28 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Ruud Koet, ik krijg nu een meting, de licentie lijkt goed te staan. Ik heb een reprovisie uitgevoerd, hierdoor wordt de licentie opnieuw verstuurd en het modem heb ik gereboot. Kan je het nogmaals controleren? 

Hoi Tommie 

Er gebeurt nog helemaal niets,  nog steeds hetzelfde....


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@Ruud Koet, er lijkt inderdaad iets niet goed te gaan. Ik heb het doorgezet naar een specialist maar na een wijziging krijgt hij geen contact meer met het modem. Kan je hem eens opnieuw opstarten voor ons? Geef je mij dan hier een seintje, dan laat ik het opnieuw controleren! 


  • is een Top Poster
  • 31 maart 2025

Hoi Tommie 

 

Ik heb de modem reeds opnieuw opgestart nu…

Gr.

Ruud


  • is een Top Poster
  • 31 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Ruud Koet, er lijkt inderdaad iets niet goed te gaan. Ik heb het doorgezet naar een specialist maar na een wijziging krijgt hij geen contact meer met het modem. Kan je hem eens opnieuw opstarten voor ons? Geef je mij dan hier een seintje, dan laat ik het opnieuw controleren! 

Hoi beste Tommie 

Ik heb de modem reeds opnieuw opgestart nu.

Gr.

Ruud


  • is een Top Poster
  • 1 april 2025
Ruud Koet schreef:
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Ruud Koet, er lijkt inderdaad iets niet goed te gaan. Ik heb het doorgezet naar een specialist maar na een wijziging krijgt hij geen contact meer met het modem. Kan je hem eens opnieuw opstarten voor ons? Geef je mij dan hier een seintje, dan laat ik het opnieuw controleren! 

Hoi beste Tommie 

Ik heb de modem reeds opnieuw opgestart nu.

Gr.

Ruud

Beste Tommie 

Ik heb weer even gekeken en TVO werkt nu, fantastisch!

Heel hartelijk dank voor je hulp bij deze VTO in te stellen...., ik ben er erg blij mee dat alles nu werkt!

Met vriendelijke groet,

Ruud Koet 

Leiden. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Dankje ​@Ruud Koet, we kunnen het probleem echter niet achterhalen. Ik heb besloten om het modem te vervangen. Als het goed is moet je het nieuwe modem wel kunnen detecteren. Zou je dat kunnen laten weten als je hem ontvangen hebt? 


  • is een Top Poster
  • 1 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Ruud Koet, er lijkt inderdaad iets niet goed te gaan. Ik heb het doorgezet naar een specialist maar na een wijziging krijgt hij geen contact meer met het modem. Kan je hem eens opnieuw opstarten voor ons? Geef je mij dan hier een seintje, dan laat ik het opnieuw controleren! 

Beste Tommie 

Ik heb vandaag weer even gekeken en VTO werkt nu, fantastisch!

Heel hartelijk dank voor je hulp in deze en ik ben heel erg blij dat VTO nu ook werkt, nu is alles naar wens.…

Met vriendelijke groet 

Ruud Koet 

Leiden 

 

 


  • is een Top Poster
  • 1 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Dankje ​@Ruud Koet, we kunnen het probleem echter niet achterhalen. Ik heb besloten om het modem te vervangen. Als het goed is moet je het nieuwe modem wel kunnen detecteren. Zou je dat kunnen laten weten als je hem ontvangen hebt? 

Beste Tommie 

VTO werkt nu, hij doet het nu gewoon,  dus een nieuwe modem is nu niet nodig, lees mijn overige berichtjes 

Ik ben je zeer dankbaar en blij dat alles het doet nu..

Kortom , ik hoef dus geen nieuwe modem nu nog…

Hiermede hoop ik je voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet 

Ruud Koet 

Leiden 

 


  • is een Top Poster
  • 1 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Dankje ​@Ruud Koet, we kunnen het probleem echter niet achterhalen. Ik heb besloten om het modem te vervangen. Als het goed is moet je het nieuwe modem wel kunnen detecteren. Zou je dat kunnen laten weten als je hem ontvangen hebt? 

Beste Tommie,

Ik heb meteen, na jou berichtje, ook de klantenservice gebeld en ze het modem, die al in de verzending stond, eruit laten halen, wat nog kon, volgens de dame aan de lijn, dus dit is , als het goed is, opgelost.

Nogmaals heel erg veel dank voor al je goede hulp, je bent echt fantastisch !!

PS. Lees ook even al mijn berichtjes hierboven aan jou :-)

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Koet

Leiden.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@Ruud Koet, dat is geweldig nieuws! Superblij om te horen dat het nu weer werkt. Geen dank, als er verder in de toekomst nog iets iets, trek dan gerust aan de bel. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen