Skip to main content
Beantwoord

Vlan's of gasten wifi met VMG8825-T50?

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb een VMG8825-T50 modem voor het bekabeld internet en twee unifi AP’s met een cloud key voor mij WiFi.

Ik wil graag een gasten WiFi hebben en deze afscheiden van de apparaten op mijn private WiFi & bekabelde netwerk.
Is dat te regelen in deze setup? Zo ja, hoe kan ik dat doen?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Radijs 

Mensen verbonden met het gastnetwerk kunnen standaard niet communiceren met apparaten op het hoofd netwerk.

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • Antwoord
  • 20 april 2025

Hallo ​@Radijs 

Mensen verbonden met het gastnetwerk kunnen standaard niet communiceren met apparaten op het hoofd netwerk.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 28 april 2025

Hoe kan ik dan het gastnetwerk door zetten naar mijn Unifi AP's? Ik maak namelijk geen gebruik van de ingebouwde WiFi van het modem omdat deze niet toereikend is voor mijn woning.

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 826 reacties
  • 28 april 2025
Radijs schreef:

Hoe kan ik dan het gastnetwerk door zetten naar mijn Unifi AP's? Ik maak namelijk geen gebruik van de ingebouwde WiFi van het modem omdat deze niet toereikend is voor mijn woning.

Long story short: Niet 

Het Gasten netwerk op het modem werkt alleen op de Wifi van het modem zelf (en Odido mesh extenders). Het is ook niet mogelijk om VLANs aan te maken op de ethernet poorten van de modem. 

air-max
  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 29 april 2025

Je zegt een Cloud Key te hebben en acces points, dan zal je ook via de Unifi omgeving e.e.a. moeten instellen. Daar heeft het modem van Odido dan weer weinig mee te maken, behalve dan dat je daar de Wifi uit moet zetten om interferentie te voorkomen. 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 30 april 2025

Ik dacht al dat het niet mogelijk was. Vond alleen de reactie van @Waqqas een beetje vreemd omdat het liet lijken dat het wel mogelijk was.
Alleen een cloud key van Unifi is niet voldoende. Dan moet ik ook een gateway zien te regelen.

Dank voor de info.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 30 april 2025

Hallo ​@Radijs 

Ik had het over het gastnetwerk op de Zyxel, waarschijnlijk heb ik je dan verkeerd begrepen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen