Skip to main content
Vraag

Verzoek omruilen verouderd T50 modem naar T56

• October 7, 2026
  • 0 reacties
  • 3 Bekeken

Beste Odido webcareteam,

Ik neem via deze weg contact op omdat ik het niet terecht vind dat mijn aanvraag voor een nieuw modem onlangs telefonisch is afgewezen.
De medewerker gaf aan dat er "niks aan de hand was" en dat het modem al 156 dagen niet gereset was. Dat is een omgekeerde wereld en simpelweg niet realistisch. Het probleem met haperende wifi bestaat al veel langer dan die 156 dagen. Een reset gaat het structurele probleem van dit verouderde apparaat niet oplossen.
Daarnaast werd de lijnmeting overdag gedaan op een rustig moment, toen er toevallig maar 2 of 3 apparaten verbonden waren. Dat is een momentopname. Het probleem speelt juist zodra iedereen thuis is. Dan zijn er tegelijkertijd ruim 6 tot soms wel 10 apparaten actief (smartphones, laptops, tv's). Onze modernere apparaten ondersteunen Wifi 6 en Wifi 7, maar ons verouderde T50 modem kan die drukte en moderne technieken simpelweg niet aan. Zodra het druk is op het netwerk, klapt de wifi eruit en hapert alles.
Ik betaal voor een abonnement dat goed hoort te werken. Op jullie eigen Odido Community is bekend dat de T50 verouderd is en dat klanten in deze situatie recht hebben op een upgrade naar de Zyxel T56 (en een modern wifipunt). Omdat de forummoderators dit door gewijzigd beleid niet meer zelf mogen verwerken, sturen zij klanten specifiek door naar jullie webcareteam.
Ik verzoek jullie dan ook dringend om deze situatie serieus te nemen en alsnog de Zyxel T56 router naar mij op te sturen, zodat ons netwerk de drukte thuis weer aan kan.
Hier zijn mijn gegevens:
  • Klantnummer: LPC05171
Ik zie jullie bevestiging van de omruiling heel graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,

Ibrahim