Skip to main content

Ik ben pas overgestapt van Ziggo naar Odido. Best heel happy mee verder overigens.

Alleen mijn Harmony Hub krijg ik niet lekker werkend. Ik heb mijn nieuwe wifi netwerk de zelfde naam en sleutel gegeven als mijn oude ziggo netwerk zodat alles gewoon kan verbinden en werkt zoals voorheen. Ook de Harmony Hub connect zonder problemen. Alleen na een dag werd de harmony hub ineens heel langzaam bij het aan en uit zetten. Ik heb toen de wifi connectie opnieuw ingesteld en toen leek het weg. Echter na een dag of twee is het nu weer terug. Harmony heb ik een statisch ip adres gegeven. De juiste poort staat open.

Dus: Als ik een harmiony activiteit start of stop duurt het minuten lang voor een connectie tot stand is gebracht. Daarna kan ik alles gewoon normaal bedienen tot ik uit wil schakelen. Dat duurt weer minuten lang.

Iemand suggesties?

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! @RZDD 😀

Fijn dat je zo blij bent met onze diensten. Uiteraard help ik je graag verder om ook jouw Harmoney Hub werkend te krijgen, zodat je optimaal kunt genieten! 

Ik vermoed dat dit te maken heeft met een bug in de firmware van het modem. Geen zorgen, gelukkig hebben wij hier een oplossing voor. 

Ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst voor de nieuwe firmware update! Ik verwacht dat je deze later vandaag ontvangt. 


Dag Teresa,

Wat goed dit. Het probleem s inderdaad opgelost!!! Ik dacht eigenlijk dat ik het zelf opgelost had door 5G uit te zetten maar ik begrijp hieruit dat jullie het extern voor me opgelost hebben. Super blij mee!

Zal ik 5G nu weer aan zetten of beter uit laten staan?

Rinse


Hallo @RZDD 

Je zou 5G weer eens kunnen inschakelen en kijken hoe het dan gaat. Ik neem aan dat je andere apparaten liever 5 GHz gebruiken vanwege de hogere snelheden.

Mocht 5 GHz uitzetten toch de oplossing zijn geweest dan kan je 2,4 en 5 GHz splitsen zodat je zelf kunt kiezen welk apparaat je met welk band verbind.


Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! @RZDD 😀

Fijn dat je zo blij bent met onze diensten. Uiteraard help ik je graag verder om ook jouw Harmoney Hub werkend te krijgen, zodat je optimaal kunt genieten! 

Ik vermoed dat dit te maken heeft met een bug in de firmware van het modem. Geen zorgen, gelukkig hebben wij hier een oplossing voor. 

Ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst voor de nieuwe firmware update! Ik verwacht dat je deze later vandaag ontvangt. 

Mag de knop nog 1 keer om Teresa? Ik heb een ander IP adres ineens (opzich al erg jammer) en nu werkt de harmony hub wederom met minuten vertraging.


@RZDD Ik help je graag verder! 

Welke knop bedoel je precies? De firmware in het modem is helemaal up to date. 

Heb je al eens geprobeerd om de Harmony Hub een herstart te geven?


Uiteraard modem en harmony hub al een aantal keren opnieuw opgestart. Stekker er 10 seconden helemaal uit gehad. Als ik op tv kijken of beamer kijen van de hh druk moet de odidobox, de steroe en de tv of beamer aangaan. Dit doen ze ook wel, maar pas na ongeveer 2 minuten. Uit precies het zelfde. als het eenmaal werkt gaat zenders wisselen en alles wel gewoon goed.


Een factory reset kan je hierbij helpen @RZDD. Kan zijn dat het statische IP-adres nu niet meer goed staat. 


Dag Tommie,

Nu doet de tv box het weer niet.

Ik ben nu een paar maanden bij 
Odido en er zijn maar weinig dagen voorbij gegaan dat ik me niet aan jullie geergerd heb. 

En die dagen dat ik me niet aan jullie ergerde was omdat ik die dagen niet thuis was.

Jullie houden je neit aan de afspraken. TV is kut en internet is zeker 60 keer zo langzaam als vroeger bij ziggo. Ik wil de overeenkomst ontbinden wegens wanprestatie


Hey @RZDD, ik zoek het graag voor je uit, echter kan ik het contract op dit moment niet opzeggen. Je dient ons, na het aankondigen van het probleem, 30 dagen de tijd te geven om het op te lossen. Lukt dit niet, dan mag je opzeggen.

Dat je internet langzaam is op wifi is niet zo gek. Je hebt de 5 GHz band namelijk uitgeschakeld. Verder zie ik geen hele vreemde dingen op de lijn en bedraad zou je de juiste snelheid moeten behalen. Zou je een bekabelde speedtest willen aanleveren?

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Wat is er precies aan de hand met de Mediabox? Dan zoek ik dat ook graag voor je uit!

 


Mediabox doet het wel weer op dit moment weer. En zelfs de harmony hub lijkt het beter te doen nu ik het vaste ip adres ongedaan heb gemaakt.

5G staat idd uit. als ik vroeger een commando gaf om bv licht uit te doen gebeurde ditdirect. Nu duurt het soms wel 3 seconden. Vandaar mijn vermoeden dat er ergens iets langzamer is. Speedtest zal ongetwijfelt goed zijn. We laten het voor nu hoe het is. 


Om 5G toch te kunnen gebruiken deze en ander ssid geven


Reageer