Skip to main content

Als ik naar bijvoorbeeld IP Chicken - What is my IP address? Free public IP lookup.ga

zie ik een 62.XXXXXX als mijn externe IP adres, dit adres is niet bereikbaar via Port Checker - Check Open Ports Online

In mijn router staat een 100.XXXXX adres genoemd als “mijn” adres die WEL bereikbaar is en werkt

Ik vraag me af hoe dat mogelijk is, ik probeer mijn DynDNS service weer aan de gang te krijgen maar deze “ziet” alleen maar het 62.XX adres en niet het (blijkbaar correcte) 100.XX adres..

 

Ik ben sinds 7 Juno overgestapt maar door “problemen” bij Odido pas sinds 17 Juli opgeleverd. De eerste dagen nergens problemen mee maar van t weekend een weekendje weg en als je het nodig hebt werkt t niet, zal je altijd zien... 

Ja de monteurs zeggen verschillende dingen, zou je mij nu duidelijk kunnen uitleggen welk ONT met welk serienummer op dit moment is aangesloten @Nielsvg

Alle monteurs die hier zijn langs geweest zeggen het zelfde, het probleem is tussen Delta & Odido.. maar dat terzijde. 

Initieel kreeg ik een Delta ONT (Nokia sn: ALCLFD467BCF) die niet wilde verbinden, toen werd er op een zondag een andere ONT (Huawei sn: 4857544320D536AF) geïnstalleerd. Aangezien het zondag was kon deze niet geactiveerd worden, hierover heb ik de volgende dag gebeld (en de drie dagen daarna). Omdat ik nog steeds geen internet via Odido krijg gebruik ik nog steeds mijn Fritzbox router zodat we in ieder geval een beetje internet hebben. 

 

 

 


Hi @Nielsvg, je bericht was als spam gemarkeerd, sorry voor mijn late reactie.

De Huawei hoort hier helemaal niet te zijn. Zou je toevallig de Nokia voorzichtig willen aansluiten weer? Deze staat geregistreerd. Als hij niet online komt, kan je dan uitleggen welke lampjes er branden/knipperen? Alvast bedankt!


@Tommie van Odido, Natuurlijk.. 

 

Ik heb de Nokia ONT aangesloten en de “power” LED is aan, de “PON” LED knippert en de overige lampjes zijn uit.

 


Dankje @Nielsvg, we hebben het doorgegeven aan Delta om het nogmaals te onderzoeken! 


Dank je @Tommie van Odido ..

Vrijdag kwam voor de 4e keer een monteur van Circet langs om de lijn door te meten. De lijn was de vorige 3 keer ook prima met een -14db signaal en deze keer was het precies het zelfde. Het was zelfs de zelfde monteur als keer #3. Het advies van de monteur was daarom ook het zelfde, de ONT vervangen.. 

De laatste guidion monteur kwam aanzetten met de huawei ONT, dus misschien is 't makkelijker als jullie deze keer een Nokia ONT via de post opsturen.


Vandaag maar weer even met de klantenservice gebeld over de status. 
Het is blijkbaar nog steeds wachten op Delta, de informatie van de Circet monteur is blijkbaar nog niet terug bij Delta gekomen/verwerkt.. 

 

 


Vanmorgen monteur #8 aan de deur gehad, deze heeft de ONT die ik van het weekend had ontvangen (dank je ​@Tommie van Odido ) geïnstalleerd.. 

Deze wil de ook niet connect-en dus heeft de monteur met de Odido klantenservice gebeld voor een lijnmeting, die niet werkte. Het advies van de klantenservice was om ook even met Delta te bellen omdat een nieuwe ONT ook daar aangemeld moest worden. 

Deze medewerker vond het allemaal "lastig” en zei dat de monteur maar de ticket via Odido naar Delta moest sturen.

Het lag dus niet aan de ONT, maar het werkt nog steeds niet. 

 

 

 


Dank voor de terugkoppeling ​@Nielsvg, ik zie dat de monteur dit heeft teruggekoppeld. Welk ONT is nu aangesloten met welk serienummer? 


@Tommie van Odido 

 

De 2e met serienummer : ALCLFD63F515


Dank ​@Nielsvg, ik heb het aangevuld in het ticket. We gaan het opnieuw doorzetten!


Reageer