Beste iedereen,
sinds begin deze maand hebben wij glasvezel van T-mobile. Het installeren van wifi op de apparaten ging prima en de apparaten deden het de eerste paar dagen ook prima. Echter de laatste tijd raken vooral de smart home apparaten de verbinding kwijt en kunnen deze daarna niet opnieuw verbinden.
Dit probleem doet zich voor met de P1 meter en de kwh meter van Homewizard, opnieuw verbinden in de app van Homewizard mislukt steeds. Ook ervaren de brandmelders van Google Nest problemen met de verbinding. De P1 & kwh meter zijn aanwezig in de directe nabijheid van de router.
Ik heb geprobeerd alle apparaten een eigen IP toe te wijzen in de hoop dat dit het euvel zou oplossen, maar helaas is dit niet het geval. Ik zal de vraag voor zijn, ja ik heb de router van het stroom gehad, dit hielp tijdelijk.
Ook kunnen de telefoons ondanks een goede wifi dekking soms hun IP niet ophalen.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe wel een beetje teleurgesteld ben in het internet van T-mobile.
Wij hebben een T54 router met 3 wifipunten. zelf heb ik het vermoeden dat het met de DHCP leasetijd te maken heeft (ik kan het fout hebben)
Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?