Skip to main content

Hallo. ik heb een vraag over mijn vaste internet glasvezel. 

Bij mijn verhuizing kort geleden had de installateur mijn verbinding aangelegd via de meterkast. In de woonkamer heb ik de tv en heb een achterkamer waar een computer staat. Alles dus begane grond.

Helaas heb ik losse kabels over de grond lopen via de meterkast naar de woonkamer en achterkamer. 

De installateur had het over 2 losse kastjes die je kan plaatsen om de kabels over de grond te voorkomen zo rond de 40 euro. Helaas ben ik de naam vergeten, weet alleen dat het een kort Engels woord is, maar had het niet opgeschreven. Ik zou mijn vaste internetaansluiting wel behouden. 

Heeft iemand hier ervaring mee van mijn vraag? Ik zou er erg mee geholpen zijn. 

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Waarschijnlijk een setje Powerline adapters.
Ik heb ze in het verleden gebruikt, werkte maar de snelheid was toen niet geweldig.
Als je maximaal van je glasvezel snelheid wil profiteren zou ik ze niet gebruiken.


Hallo BZwart

 

Dank u wel voor de reactie

Het zou best kunnen dat het om Powerline adapters ging hoor.

Ik zou het kunnen overwegen, De snelheid die ik nu heb is ook niet best, 

de oorzaak hiervan weet ik niet, maar heb een oude pc kast ( desktop ) en dit zou 

misschien de oorzaak kunnen zijn dat ik ondanks glasvezel aansluiting geen snelle 

internetverbinding heb, alhoewel mijn smartphone ook traag reageert op de wifi  hoor. 

 

In elk geval bedankt nog en zal bekijken of dit een oplossing voor mij zou kunnen zijn. 

 

Mvg. J.Elsinga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Hallo @jomuziek42 

Welke snelheid heb je nu bij je abonnement?

Kan je eens een laptop of pc rechtstreeks op de router aansluiten, een speedtest doen met de Ookla speedtest app en het resultaat hier delen?


Reageer