Hallo iedereen,
Graag jullie advies. Ik heb momenteel nog internet bij Ziggo maar sinds hier glasvezel naar binnen is geschoten wil ik eigenlijk wel overstappen. Met drie pubers/jong volwassenen die redelijk veel gamen en twee volwassenen die fulltime vanuit huis werken is het wel belangrijk dat ik een snel en stabiel netwerk heb.
Op dit moment heb ik de modem van Ziggo in de bridgemodus staan met daarachter een wifi6 mesh netwerk van Xiaomi routers (1x AX3600 en 3xAX1800, europese versies). Verder heb ik tbv het bedrade (cat 6a) netwerk een 16 poorts TP Link managed switch.
Ik begrijp dat het in de bridgemodus zetten van de modem van T-mobile niet mogelijk is. Ik overweeg daarom om zelf een modem aan te schaffen waar ik mogelijk mijn bestaande apparatuur achter kan hangen maar als dat eenvoudiger/beter is, overweeg ik ook alles te vervangen.
Ik hoef overigens geen TV-kastje, alleen TV via de app. En vaste telefonie is ook al de deur uit.
En dan komt de vraag: wat heb ik nodig/wat is de beste maar niet al te ingewikkelde optie? Er staan al veel topics op dit forum maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
De wens: bedraad netwerk met mesh (AX) wifi, eigen modem/router.
Alvast hartelijke dank voor de hulp en moeite!
Groet, Bertrand