Skip to main content
Beantwoord

upload snelheid niet hoger als 500 Mbit/s

  • 29 March 2024
  • 15 reacties
  • 131 Bekeken

Hallo mijn upload snelheid is 500Mbit/s ipv 1000Mbit/s, wat kan ik hieraan doen om het te verbeteren ?

15 reacties

Hallo mijn upload snelheid is 500Mbit/s ipv 1000Mbit/s, wat kan ik hieraan doen om het te verbeteren ?

En ik heb nog problemen met het verbinden met call of duty servers zoals hier in meerdere topic benoemd word, zou bij mij ook zon update gedaan kunnen worden?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mathijsH1997 

Zou je eens een laptop of pc rechtstreeks bekabeld op de router kunnen aansluiten zonder switch en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kan hierbij de ONT ook eens herstarten, een andere internetkabel gebruiken of een andere laptop/pc gebruiken. Kan je de resultaten hier delen?

Hallo @mathijsH1997 

Zou je eens een laptop of pc rechtstreeks bekabeld op de router kunnen aansluiten zonder switch en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kan hierbij de ONT ook eens herstarten, een andere internetkabel gebruiken of een andere laptop/pc gebruiken. Kan je de resultaten hier delen?

Hallo, 

bedankt voor je reactie!

ik heb de ONT al herstart, en ook al andere netwerk kabels getest maar dat maakte geen verschil. Ik heb mijn pc rechtstreeks op de modem aangesloten, ik heb ook al alle apparaten losgekoppeld om te kijken of het door een andere apparaat komt maar helaas geen verschil, ik heb nu nog een test gedaan bij de Ookla speedtest app en haal ik download 944.27 Mbps & upload 548.43 Mbps

Ik ben onlangs verhuisd en op mijn oude adres had ik gewoon 1gb/1gb maar nu heb ik hetzelfde als dat jij ervaart. Het is exact 1gb/500mbit. Rechtstreeks op het modem maakt geen verschil. Het verschil dat er wel is, is dat ik een Huawei kastje er tussen heb gekregen.

Cod problemen kun je oplossen door UPnP uit te zetten in je modem

Ik ben onlangs verhuisd en op mijn oude adres had ik gewoon 1gb/1gb maar nu heb ik hetzelfde als dat jij ervaart. Het is exact 1gb/500mbit. Rechtstreeks op het modem maakt geen verschil. Het verschil dat er wel is, is dat ik een Huawei kastje er tussen heb gekregen.

Ja precies dat, het kan hier ook niet liggen aan de instellingen of kabels, het moet echt aan modem liggen of vanuit odido, bij mij is het nog steeds 1gb DOWN 500mb UP, 

 

is de glasvezel aansluiting bij jou van delta?

Nope niet van Delta geloof kpn

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @mathijsH1997, bedankt voor je moeite! Zou je de resultaten van de speedtests met ons willen delen? Groetjes, Ishana

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @yorick.h, we ontvangen graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/8f55b5ca3d/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/0c8973e98d/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Voor Linux:
https://assets.odido.nl/x/bbb7b6cc75/handleiding-snelheidsproblemen-linux.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten in dit gesprek. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

 

Hoi Ishana,

 

Heb gisteren gebeld en het is doorgestuurd naar de technisch 2e lijn voor onderzoek. Binnen 3 dag ontvang ik bericht. Ze hebben mijn snelheid op afstand uitgemeten en zien ook dat mijn uploadsnelheid niet is zoals het hoort te zijn. Download is gewoon goed dus ze vermoeden de wijkcentrale maar het wordt opgelost volgens de helpdeskmedewerkers. Als ik meer weet dan laat ik het hier even weten voor de andere gebruikers.

 

Groet

Hoi @mathijsH1997, bedankt voor je moeite! Zou je de resultaten van de speedtests met ons willen delen? Groetjes, Ishana

 

Ik zou de screenshot even aanpassen als ik jou was. De categorieën van je bookmarks 😉

 

Is bij mij trouwens hetzelfde resultaat. Je ziet bij de uploadsnelheid dat hij tegen een dak aanloopt terwijl download veel meer schommelt.

Hoi @mathijsH1997, bedankt voor je moeite! Zou je de resultaten van de speedtests met ons willen delen? Groetjes, Ishana

dat is gek, die hierboven was op de pc en deze is op mijn telefoon op de wifi, maar met de kabel van modem naar pc is gewoon een goeie CAT 5e kabel dat is meer dan voldoende.

 

 

Ik zou de screenshot even aanpassen als ik jou was. De categorieën van je bookmarks 😉

 

Is bij mij trouwens hetzelfde resultaat. Je ziet bij de uploadsnelheid dat hij tegen een dak aanloopt terwijl download veel meer schommelt.

Haha oh ik zag het dat zorgt alleen maar voor verkeerde verdachtingen, bedankt

 

maar deze is met de pc

 

Reputatie 7
Badge +3

@mathijsH1997 Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik heb meteen een monteur aangestuurd om met je mee te kijken. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak inplannen. 

 

Reageer