Skip to main content

unifi UCG Ultra geen internet / isp

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo

Ik wil graag mijn ucg ultra aansluiten rechtstreeks op het glasvezel modem. Alleen geeft de cloud gateway aan dat er geen internet verbinding is. Als ik de kabel weer aan sluit op de het Odido modem, de Zyxel T56, dan is er wel direct verbinding.

Ik heb de ucg 1x aan het internet gehad na een middagje prutsen. Ik heb geen idee wat hierin de trigger was. Ik heb enkel de ucg aan/uit gedaan, idem voor het glasvezel kastje . Het heeft zo enkele maanden goed gewerkt. 

Plots was vanmiddag de internet verbinding weg en krijg ik de ucg ultra niet meer op het internet, ook niet na een factory reset. Ik blijf in de setup hangen waar je voor dhcp kiest en vlan instellingen. Dit omdat er geen verbinding kan worden gevonden.

Ik gebruik de vlan300 instellingen en dns 1.1.1.1 of 8.8.8.8, of 8.8.4.4. 

Ik lees in meerdere berichten op dit forum problemen met de ucg ultra, maar nergens een oplossing die voor mij werkt.

Uitgelichte reactie

21 juni 2025

Hallo ​@Rikke1990 

Met de instellingen VLAN 300 DHCP en IPv6 uitgeschakeld zou het moeten werken, na het toepassen de mediaconverter even opnieuw opstarten.

Mocht het nog niet werken deel dan eens een foto van de pagina waarop je de instellingen toepast.

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21911 reacties
  • 21 juni 2025

Hallo ​@Rikke1990 

Met de instellingen VLAN 300 DHCP en IPv6 uitgeschakeld zou het moeten werken, na het toepassen de mediaconverter even opnieuw opstarten.

Mocht het nog niet werken deel dan eens een foto van de pagina waarop je de instellingen toepast.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 21 juni 2025

Bedankt voor je snelle reactie waqqas,

Hierbij de instellingen.

Ik heb ze zojuist offline vast gezet en weer een mediaconverter reset gedaan

De expected speed staat op 400, er valt een 0 weg in de mobiele layout

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen