Skip to main content

unifi gateway ultra instellen met t56 of ont

Sinds het weekend bezitter van een unifi gateway ultra, echter krijg ik hem niet geïnstalleerd via de t56 zyxel modem. Iemand tips om werkend te krijgen liefst via de ont

Uitgelichte reactie

21 mei 2025

Hallo ​@henrybu 

Je kan de internetkabel vanaf de ONT in de Unifi gateway pluggen, verbindt hier een laptop mee en in de interface maak een nieuwe network interface aan. VLAN 300, DHCP, IPv6 uitgeschakeld.

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21986 reacties
  • 21 mei 2025

Hallo ​@henrybu 

Je kan de internetkabel vanaf de ONT in de Unifi gateway pluggen, verbindt hier een laptop mee en in de interface maak een nieuwe network interface aan. VLAN 300, DHCP, IPv6 uitgeschakeld.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 22 mei 2025

Ik kom niet in de gateway, de welbekende ip adressen werken niet, en kan enkel met de app aan de slag maar daar kom ik ook niet verder mee omdat ik er geen internet op krijg.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21986 reacties
  • 22 mei 2025

@henrybu 

Kun je hem eens voorzien van een fabrieksreset? Verbindt daarna een laptop met de Unifi en ga naar het IP adres dat op de sticker staat.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen