Beste Community,
Sinds 27 oktober ben ik trots eigenaar van een glasvezelverbinding. Sinds dag 1 is het diverse keren voorgekomen dat het internet plots uitvalt. (N.B. Het gaat hier om een bedrade verbinding van router tot en met randapparatuur.)
Medio dag 2 heb ik de logging functie aangezet op het router om te achterhalen wat er gaande is. Hieruit volgde dat er mogelijk twee oorzaken zijn voor het uitvallen van de verbinding. Enerzijds word mijn externe IP diverse keren per dag aangevallen door een poort-scan aanval. De (primitieve) oplossing van het router is dan om zichzelf uit te schakelen en opnieuw op te starten.
Anderzijds is er een nog voor mij onbekende reden waardoor het router besluit plotseling opnieuw op te starten. De logging-tool van het router lijkt niet 100% te werken, dus voor nu schaar ik dit onder een niet geregistreerde netwerkaanval. (Tot verdere informatie anders uitwijst.)
Over het bovenstaande heb ik getracht te bellen met de Odido support, echter werd ik naar deze community doorverwezen. Wellicht dat iemand hier mij verder kan helpen?
Ik wacht reacties af.
Met vriendelijke groet,
Schaaj.
P.S. Gedurende de week heb ik een aantal router logs opgeslagen. Indien gewenst kan ik deze delen.