TP Link ER7212PC - SFP module

  • 22 May 2024
  • 8 reacties
  • 80 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik heb een TP Link ER7212PC waar ik rechtstreeks de glasvezel op wil aansluiten. Weet iemand wat voor SFP module je hiervoor nodig hebt? 

peter-keetfm 24 dagen geleden

@battus Hoi

Waarschijnlijk kom je op GPON of XGS-PON.

Het nadeel is dat je dan een registratie van een serienummer moet doen van de SFP module.

Bij GPON kan dit door het klonen van het serienummer van het Huawei GPON glasvezel kastje.

Het is makkelijker om het glasvezelkastje te laten zitten en met een netwerk kabel naar je eigen router op de wan poort.

En je stelt deze instelling in op de wan kant.

 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @battus 

Weet je of je een AON, GPON of XGSPON verbinding hebt? Indien je het niet weet plaats dan even een foto van de mediaconverter die je van Odido gekregen hebt.

Hallo @Waqqas,

 

ik zit nog bij Tweak (was is overgenomen door Odido) en ik heb een e-fiber kastje waar mijn glasvezel binnenkomt. 
Binnenkort komt er een monteur om iets om te zetten. Krijg ik dan een mediaconverter? 

Reputatie 7
Badge +15

@battus 

De mediaconverter en router krijg je van Odido en de monteur komt deze installeren. Hoogstwaarschijnlijk wordt het GPON of XGSPON.

Bedankt voor de info @Waqqas 
Ik snap niet helemaal waarom ik deze media converter nodig heb maar ik begrijp uit je antwoord dat ik deze moet hebben, en vandaaruit kan ik naar mijn router, met glasvezel? 

Reputatie 7
Badge +15

@battus 

Odido werkt met een mediaconverter en router, deze zal de monteur eerst aansluiten zodat de verbinding kan worden aangemeld. Achteraf kan je met de internetkabel vanaf de mediaconverter naar je eigen router of de glasvezel rechtstreeks naar een SFP module.

@battus Hoi

Waarschijnlijk kom je op GPON of XGS-PON.

Het nadeel is dat je dan een registratie van een serienummer moet doen van de SFP module.

Bij GPON kan dit door het klonen van het serienummer van het Huawei GPON glasvezel kastje.

Het is makkelijker om het glasvezelkastje te laten zitten en met een netwerk kabel naar je eigen router op de wan poort.

En je stelt deze instelling in op de wan kant.

 

Hoi @peter-keetfm 

bedankt voor de goede info. 

Weet je toevallig of andere providers hier makkelijker mee om gaan? 
Het probleem is namelijk dat ik in een oud huis woon en de glasvezel midden in de woonkamer binnenkomt. Voorheen kwam hier KPN binnen en daarom wat dit ook de plek voor e-fiber. Het kon niet in de meterkast. 
ik heb nu een glasvezelkabel van de woonkamer naar de meterkast lopen. Ik kan deze natuurlijk vervangen door een utp, maar als dit niet hoeft, dan liever niet. 

@battus

Die glasvezel kan je gewoon weer gebruiken.

Dan zal je daarop het Huawei glasvezel kastje op aan kunnen sluiten. (Met juiste stekker)

Eerst zal een monteur het opleveren met de Zyxel router.

En misschien met overleg met de monteur wil hij/zij het glasvezelkastje en de Zyxel in de meterkast plaatsen. (Op die glasvezel kabel wat van de woonkamer komt aansluiten)

Daarna kun je je eigen setup toepassen.

Let wel op dat je de goede stekkers gebruikt en de glasvezel connectors ook schoon moet maken met een one click Cleaner.

De Huawei GPON of XGS-PON (glasvezel kastje) heeft een SC/APC (groen) glasvezel aansluiting.

 

Reageer