Beantwoord

TP-Link ER707-M2 als vervanger voor mediaconverter en Zyxel T56

  • 9 March 2024
  • 7 reacties
  • 128 Bekeken

Is het mogelijk om de Huawei mediaconverter en Zyxel T56 model te vervangen voor een TP-Link ER707-M2 router met Draytek SC BiDi RX 1490/1550 nm - TX 1310 nm SFP module?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 9 March 2024, 17:53

Bekijk origineel

7 reacties

@Rob1976 Hoi

Als jij een Huawei media converter hebt zit je op GPON of XGS-PON.

Bij GPON kun je een eigen GPON SFP module gebruiken en het serienummer van de Huawei GPON ONT klonen.

Dat is wel een gedoe.

Het is beter en makkelijker de Huawei te laten en vanaf daar met een netwerk kabel naar de TP-LINK router.

In die TP-LINK router stel je vlan 300 in aan de wan kant.

 

@Rob1976 Hoi

Als jij een Huawei media converter hebt zit je op GPON of XGS-PON.

Bij GPON kun je een eigen GPON SFP module gebruiken en het serienummer van de Huawei GPON ONT klonen.

Dat is wel een gedoe.

Het is beter en makkelijker de Huawei te laten en vanaf daar met een netwerk kabel naar de TP-LINK router.

In die TP-LINK router stel je vlan 300 in aan de wan kant.

 

Dankjewel @peter-keetfm naast volledig beheer over mijn modem heb ik ook het liefst zo min mogelijk apparaten in gebruik en leek het dus logisch om de ONT er tussenuit te halen. Dat gaan we dus maar niet doen :-)

Ik twijfel nu nog wel of ik de ER707-M2 met 2,5Gb WAN en 1x 2,5Gb LAN ga aanschaffen of toch maar de ER-605 met 1Gb WAN/LAN. Overcapaciteit op lijkt handig, maar is het ook nodig… Mijn netwerk ik 1Gb en mijn abonnement is ook 1Gb.

@Rob1976 

Waarom wil je Tp-link.

Heb je al Accesspoints van Omada hangen.?

 

@peter-keetfm nee dat niet, wel deco x20 access points. De TP-link heeft als een van de weinige routers geen wifi (heb ik niet nodig), heeft vpn, is compact en UI is duidelijk. Daarnaast acceptabele prijs. Alternatief is Ubiquiti maar die UI gaat boven mijn pet ;-)

@Rob1976 

Ok duidelijk.

Ik heb zelf een Fritzbox 5590 direct op glasvezel GPON.

Deze Fritzbox gebruik ik als modem.

En een dect centrale voor de huistelefoon.

Vanaf daar gaat het naar een Netgear r9000 router die alle internet verkeer afhandeld.

Deze moet nog vervangen worden voor een Omada router.

Voor wifi gebruik ik diverse Accesspoints van Tp-link omada.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rob1976 

De TP-LINK Deco X20 kan je ook rechtstreeks op de ONT aansluiten.

Je gaat in de Deco app naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel de optie in, mode custom, internet VLAN 300 en prioriteit 0, sla dit op en herstart de ONT.

Dank @Waqqas daar ga ik vandeweek ook even naar kijken. 👍🏻

Reageer