Ik ben deze week overgestapt naar Odido. Beneden in de meterkast zit de Zyxel modem, welke verbonden is met de TP-link TL-sg108e.
Vanuit de TP-link lopen er kabels naar een wifi versterker op de eerste en een wifi versterker op de tweede verdieping.
Voorheen kon ik door het hele huis lopen en schakelde het desbetreffende apparaat waar nodig automatisch over naar het sterkste signaal.
Als ik nu op de tweede verdieping ben heb ik echter ik geen verbinding meer met het wifi netwerk. Het sterkste signaal van de versterker op zolder is wel zichtbaar, alleen maakt mijn apparaat geen verbinding. Wanneer ik handmatig probeer te verbinden krijg ik de melding “geen verbinding mogelijk met het netwerk”.
Ik ben helaas niet zo technisch onderlegd, dus hoop graag dat iemand mij stapsgewijs kan uitleggen hoe ik dit probleem kan verhelpen.
Alvast super bedankt!
Bladzijde 1 / 1
Hi!
Ik ben deze week overgestapt naar Odido. Beneden in de meterkast zit de Zyxel modem, welke verbonden is met de TP-link TL-sg108e.
Vanuit de TP-link lopen er kabels naar een wifi versterker op de eerste en een wifi versterker op de tweede verdieping.
Voorheen kon ik door het hele huis lopen en schakelde het desbetreffende apparaat waar nodig automatisch over naar het sterkste signaal.
Als ik nu op de tweede verdieping ben heb ik echter ik geen verbinding meer met het wifi netwerk. Het sterkste signaal van de versterker op zolder is wel zichtbaar, alleen maakt mijn apparaat geen verbinding. Wanneer ik handmatig probeer te verbinden krijg ik de melding “geen verbinding mogelijk met het netwerk”.
Ik ben helaas niet zo technisch onderlegd, dus hoop graag dat iemand mij stapsgewijs kan uitleggen hoe ik dit probleem kan verhelpen.
Alvast super bedankt!
@Ic3cr3am Waarschijnlijk hebben de Switch en Wifi-versterkers nog de IP adressen uit Ziggo-Subnet (192.168.178.xxx). Je moet deze veranderen naar de subnet (192.168.1.xxx) van Odido Modem
Voor de switch maakt het niet uit, die volgt gewoon het netwerk. De Wifi punten is een ander verhaal.
Zou eens beginnen met een reset van de Wifi punten, daarna de wifi ‘vergeten’ op je device.
Ben je er zeker van dat je Wifi punten hetzelfde SSID hebben, zodat ‘overschakelen’ ook kan.
@Pieter_B Dat is een managed switch, de standaard IP is 192.168.0.1, je kan het instellen op automatisch IP adres krijgen (DHCP), hetzelfde geldt ook voor de WIFI-versterkers. Maar als @Ic3cr3am geen internet bij wifi verbinding krijgt, laat het vermoeden 1 van 2 appraten (of beide) geen IP via DHCP maar een vaste IP adres hebben.
@Pieter_B Een reset van de wifi versterker en vergeten netwerk heeft niet geholpen, krijg nog steeds dezelfde melding “geen verbinding met netwerk mogelijk”.
@ccnl Hoe zou ik deze instellingen kunnen veranderen? Is er ergens een instructie die ik zou kunnen volgen om dit voor elkaar te krijgen?
@Pieter_B eureka! Er zat nog een oud netwerk in het lijstje. Nadat die verwijderd was is het gelukt om te verbinden met de wifi versterker.
@Ic3cr3am
SSID en Wachtwoorden van alle devices zijn correct ingesteld net de reset?
Staat de Wifi op de Zyxel ook aan, of heb je die uitgezet?
Kun je een wifi punt eens verplaatsen, zodat hij direct is aangesloten op de Zyxel. Daarbij de Zyxel wifi uitzetten, waardoor je maar 1 wifi bron hebt … die van dit wifi punt.
EDIT: Was nog in de weer met een opzetje … lees nu dat het al gelukt is … goed bezig man!
Yes het is gelukt ! Beide super bedankt voor de moeite @Pieter_B@ccnl
Enige probleempje is nu dat het me niet lukt om in te loggen op de wifi versterker om netwerk naam en wachtwoord te veranderen. Het is een wifi versterker van KPN echter blijf ik dezelfde melding krijgen, ook na het volgen van deze instructie:
Je zal in de Zyxel moeten kijken welk IP is uitgedeeld aan de afzonderlijke Wifi punten, weet bijna zeker dat het geen 192.168.2.xxx is. Dit omdat het subnet van Odido anders is, namelijk 192.168.1.xxx.
Dus even inloggen in de Zyxel met http://192.168.1.1 , dan kijken bij de connecties om de IP’s te achterhalen.
Het zijn KPN punten, weet niet of je die kan adopten of omkatten naar algemene punten met door jou aangegeven IP.
Sorry, heb zelf al tijden geen Zyxel setup gehad hier … dus waar het precies staat, is denk ik voor je even om wat heen en weer te klikken.
@Pieter_B Heb de fing app gebruikt en heb daardoor het juiste ip adres weten te achterhalen 192.168.1.135
Nu lukt het inloggen alleen niet. Had gedacht dat dit met het admin wachtwoord zou kunnen die achter op de versterker staat, maar tevergeefs. Dus ben alweer bezig met het volgende puzzelstukje.
Heb geen ervaring met KPN Wifi punten, maar begrijp dat je op een login pagina komt via 192.168.1.135?
Een gok is, dat de login alleen lukt als er een subnet is van 192.168.2.xxx i.p.v. 192.168.1.xxx.
Wat je dan zou kunnen proberen is, je subnet van je LAN om te zetten naar de 192.168.2.1. Dan nogmaals het Wifi punt resetten en weer in je netwerk zetten, daarna kijken welk IP hij heeft en dan proberen in te loggen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.