Skip to main content

Hallo, ik heb een Toon thermostaat aan de muur hangen diegeen wifisignaal kan ontvangen. Verder doet alles het. Mogelijk kanaal van 2.4 veranderen van auto naar 11? Iemand een idee? Of dit probleem kunnen oplossen?

Hi @L.S.Son, dit gaan we oplossen! De thermostaat is in de komende koudere dagen juist belangrijk. Ik heb er gelijk voor gekozen om je netwerk te splitten naar een los 2.4Ghz en een 5Ghz netwerk. Je ziet het onderscheid in de naam van je netwerk. Test beide eens voor de Toon. Zie je de netwerken niet? Zet het apparaat dan uit of schakel wifi uit. Het moet dan zichtbaar zijn. Ik ben benieuwd naar de uitkomst! Werkt het niet, kan ik het altijd terugzetten. We kunnen dan testen of het helpt op wifi6 uit te schakelen.

Bedankt voor de reactie . Ik zie 2.4 ghz op toon maar het signaal is zwak en hij maakt geen connectie met Toon. Ik denk doordat het signaal te zwak is. Ik zie op Toon dat het signaal maar 2 streepjes heeft.

wat kunnen we nu doen?

Ik lees dat een andere medewerker de beveiliging van 3 naar 2 wps  heeft gezet. Tot nu toe lost het niets op. Inmiddels een aantal keer de verschillende kanalen geprobeerd. Eerdere bewoners hebben altijd wifi met de Toon kunnen verbinden. Wat kunnen we doen?

Hallo @L.S.Son 

Nog 2 mogelijke oplossingen :

Ga iin je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

Dank voor je reactie.

ik kreeg een bericht van @Tommie van Odido . Hij geeft aan bovenstaande te hebben toegepast, alleen lost het tot nu toe niet het probleem op. Zijn er andere mogelijkheden? En kunnen de instellingen zo blijven staan?

@L.S.Son 

Het kan geen kwaad om de instellingen zo te laten maar je mag ze natuurlijk ook terugzetten als je bijvoorbeeld WiFi 6 wilt gebruiken.

Reageer