Ik heb al een tijd een Zyxel T56 die zeer prima werkte.
Sinds iets minder dan een week is er in de ochtend een probleem. Mobiele apparaten lijken niet echt op de wifi te komen, en als dat al lukt zonder internet of toegang tot de router.
De enige oplossing die nu half lijkt te werken is elke ochtend mijn pc met Windows openen, wifi handmatig naar een IP zoals 192.168.X.X zetten en dan werkt de verbinding weer op alle apparaten lijkt het.
Ik heb zelf het vermoeden dat het met DHCP te maken heeft, maar de telefoons handmatig zetten voor die actie helpt ook totaal niet. Ik heb verder geen andere routers/modems, dus gebruik echt alleen de T56 ook als DHCP server, zoals standaard ingesteld. Wel na deze problemen een paar varianten van DHCP instellingen geprobeerd zoals geforceerde DNS, en reserveren voor bekende apparaten. De DHCP lease tijd staat op 24 uur. Dus het zou logisch zijn als daar iets mee fout is dat het elke dag gebeurt. Verder heb ik bijvoorbeeld mijn telefoon al een vast/static IP gegeven.
Ik zie wel in de logs bijvoorbeeld ping attacks voorbij komen, rond die tijdstippen, maar weet niet of dat de oorzaak is of er iets mee te maken heeft.
Wat kan het probleem zijn? Of wat zijn de oplossing stappen?
Ik heb de router al meerdere keren herstart, en zelfs geprobeerd Wifi 5 te gebruiken ipv Wifi 6/ax als dat er iets mee te maken had.