Thuis veilig online vindt geen gekoppelde apparaten

  • 15 March 2024
  • 42 reacties
  • 413 Bekeken

Ondanks 2 keer volledig opnieuw installeren inclusief uitzetten en opnieuw opstarten van telefoon, vindt TVO geen gekoppelde apparaten (waren 9 apparaten). Kan dit te maken hebben met het na stroomuitval moeten resetten van mijn modem wegens een dwarsliggend tv kastje?

Verder werkt alles weer normaal.

 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hoi @TruuDt, welkom op onze Community!

Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Alle apparaten moeten verbonden zijn met wifi, die apparaten zou je op je afbeelding moeten zien. Anders raad ik je aan om een volledige powerflip uit te voeren en dan opnieuw je apparaten te verbinden met je netwerk. Als het goed is moet je dan de apparaten weer zien staan.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

 

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @TruuDt, welkom op onze Community!

Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Alle apparaten moeten verbonden zijn met wifi, die apparaten zou je op je afbeelding moeten zien. Anders raad ik je aan om een volledige powerflip uit te voeren en dan opnieuw je apparaten te verbinden met je netwerk. Als het goed is moet je dan de apparaten weer zien staan.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

 

Helaas, stekker van modem en ONT er uit gehaald, na 15 seconden ONT weer aangesloten, na 40 seconden modem weer aangesloten, telefoon helemaal uit en opnieuw opgestart, router gekoppeld maar niks nakkes nada

 

Ergo, ik krijg vanmiddag wel een bericht betr een geblokkeerde website maar ook daarvan is in de app niets terug te vinden

 

Ik heb exact hetzelfde. Powerflip helpt niet, app verwijderen en opnieuw installeren ook geen resultaat. Wordt er moedeloos van..

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TruuDt en @John97, zouden jullie het modem eens willen voorzien van een harde factory reset? Ik heb een reprovisie uitgevoerd op het modem, dat zorgt ervoor dat de producten opnieuw gepushed worden. Ben erg benieuwd wat je dan zult zien!

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

Ik hoef niet opnieuw in te loggen (?) maar zie nu wel het onderstaande als ik de router wil koppelen in de TVO app

Vervolgens denk ik laat ik mijn telefoon even uit en weer aanzetten en ja hoor, toen moest ik wel opnieuw inloggen en zie daar ….. tadaaaaaa :)

 

Ik heb een reset van het modem uitgevoerd zoals gevraagd. Nu kan ik niet meer inloggen op het modem en in de TVO app kan ik de router niet koppelen.

Hoe nu verder?

 

Hoi John, ik had dat eerst ook en heb toen mijn telefoon uitgezet en vervolgens weer aangezet. Moest toen opnieuw mijn wifi verbinden (via username/wachtwoord of scannen van QR code) en toen werkte alles weer. Opnieuw inloggen via je telefoon dus

Hoi John, ik had dat eerst ook en heb toen mijn telefoon uitgezet en vervolgens weer aangezet. Moest toen opnieuw mijn wifi verbinden (via username/wachtwoord of scannen van QR code) en toen werkte alles weer. Opnieuw inloggen via je telefoon dus

Dat heb ik geprobeerd maar heeft geen effect.

Ik heb nu de ONT gereset en daarna pas het modem weer aangezet. Nu kan ik wel inloggen op het modem en zie een nieuwe firmware versie (B10 i.p.v. B8). TVO van mijn telefoon afgegooid, opnieuw opgestart en weer geïnstalleerd. Daarna kon ik de router weer koppelen in TVO. Maar ik zie nog steeds geen apparaten in TVO.

 

Dan hoop en duim ik voor je dat Odido een oplossing heeft die wel werkt. Succes!

Dan hoop en duim ik voor je dat Odido een oplossing heeft die wel werkt. Succes!

Dank je wel, ik hoop het!

@Tommie van Odido volgens mij zijn we bijna bij de oplossing. TVO doet het, het modem is gekoppeld maar nog geen zichtbare apparaten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @John97, ik denk dat de app moeite heeft met de apparaten omhoog halen. TVO staat op je modem dus de apparaten zijn beveiligd, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Bij het verversen met “apparaat vernieuwen”, komen de apparaten dan ook niet tevoorschijn? 

@Tommie van Odido nee, verversen helpt ook niet.

Reputatie 7
Badge +9

En als je de app eens op een ander apparaat installeert @John97?  

En als je de app eens op een ander apparaat installeert @John97?  

@Tommie van Odido als ik de app op een andere telefoon installeer dan heb ik exact hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een ticket voor je aangemaakt @John97. Hopelijk hebben onze techneuten hier een verklaring voor! 

Ik heb een ticket voor je aangemaakt @John97. Hopelijk hebben onze techneuten hier een verklaring voor! 

@Tommie van Odido nog 1 aanvulling: door de reset van het modem is de firmware van versie B8 naar B10 gegaan. Het valt me op dat in de beheermodule de topologie van de apparaten niet goed wordt weergegeven. Alles staat als client gedefinieerd, ook de access points. Ik vermoed dat ook de wifi punten nog een software update nodig hebben. Wellicht is dan het TVO probleem ook opgelost.

@Tommie van Odido de firmware versie op beide access points is inderdaad nog B8. Kunnen deze een upgrade krijgen?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @John97, ik zal meteen voor je navragen of dit mogelijk is! Zodra ik meer informatie heb, zul je het van ons horen. Voor nu wens ik je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Ik heb dit zelfde probleem. Het heeft een tijd gewoon goed gewerkt. Tot ergens 1,5 week geleden toen was opeens de apparatenlijst leeg en wordt ook niet meer vernieuwd.

Ik had al aardig wat apparaten een naam gegeven in de app om ze herkenbaar te maken.
Wanneer er een melding komt van een geblokkeerde site dan krijg ik daar wel de door mij ingestelde naam te zien.

Maar wanneer er een popup komt dat er een nieuw apparaat gedetecteerd is in mijn netwerk en ik tik daar op om de instellingen daarvan te wijzigen en een profiel toe te kennen dan opent de app wel maar niet het nieuwe apparaat en is mijn apparatenlijst nog steeds leeg.

In mijn netwerk gebruik ik de ZyXel router alleen als internet gateway, op de ZyXel is Wifi uitgeschakeld. Voor WiFi toegang gebruik ik een eigen gekozen WiFi Mesh systeem van Xiaomi.

Ik heb ook sinds een week problemen met thuisveiligonline! heel vervelend aangezien ik hier bijv een xbox van mijn zoon mee blokkeer. het is nu niet mee mogelijk de blokkade eraf te halen. de app detecteert wisselend: geen verbinding, of enkele apparaten maar niet alles en zeker niet de profielen ..

Reputatie 1
Zo ziet mijn netwerk er thuis uit. Zyxel alleen als bedrade router (Wifi uitgeschakeld).
Één kabel naar een HP Switch en op die Switch zit de rest aangesloten.
De cirkels met in het groen AP erin zijn de Xiaomi Accesspoints en de cirkels met de blauwe D erin zijn bedraad aangesloten devices zoals printers, computers, PS4 etc.
De Accesspoints hebben ook een 4-poorts switch, ook daar zitten Devices bedraad op aangesloten.

Ik heb ook al een keer met de helpdesk gebeld over dit probleem. Toen werd er gezegd dat ze konden zien dat er maar één netwerk verbinding actief was, waar alles op aangesloten is. Dat klopt, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn?
Mij werd geadviseerd om de app van mijn telefoon te verwijderen en opnieuw te installeren, dit heb ik uiteraard gedaan maar dit was niet te oplossing.
Ook heb ik gisteren mijn hele netwerk uitgeschakeld gehad en alles één voor één weer ingeschakeld in de onderstaande volgorde.
- Media converter
- ZyXel router (gewacht tot internet lampje brandde)
- Switch
- Primaire Accesspoint voor Mesh systeem
- Overige Accesspoints

Ook dit heeft niet geholpen.

 

Reageer