Ondanks 2 keer volledig opnieuw installeren inclusief uitzetten en opnieuw opstarten van telefoon, vindt TVO geen gekoppelde apparaten (waren 9 apparaten). Kan dit te maken hebben met het na stroomuitval moeten resetten van mijn modem wegens een dwarsliggend tv kastje?
Verder werkt alles weer normaal.
Tommie van Odido1 maand geleden
Hoi @TruuDt, welkom op onze Community!
Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Alle apparaten moeten verbonden zijn met wifi, die apparaten zou je op je afbeelding moeten zien. Anders raad ik je aan om een volledige powerflip uit te voeren en dan opnieuw je apparaten te verbinden met je netwerk. Als het goed is moet je dan de apparaten weer zien staan.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Alle apparaten moeten verbonden zijn met wifi, die apparaten zou je op je afbeelding moeten zien. Anders raad ik je aan om een volledige powerflip uit te voeren en dan opnieuw je apparaten te verbinden met je netwerk. Als het goed is moet je dan de apparaten weer zien staan.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Helaas, stekker van modem en ONT er uit gehaald, na 15 seconden ONT weer aangesloten, na 40 seconden modem weer aangesloten, telefoon helemaal uit en opnieuw opgestart, router gekoppeld maar niks nakkes nada
Hey @TruuDt en @John97, zouden jullie het modem eens willen voorzien van een harde factory reset? Ik heb een reprovisie uitgevoerd op het modem, dat zorgt ervoor dat de producten opnieuw gepushed worden. Ben erg benieuwd wat je dan zult zien!
1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan. 2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden. 3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
Hoi John, ik had dat eerst ook en heb toen mijn telefoon uitgezet en vervolgens weer aangezet. Moest toen opnieuw mijn wifi verbinden (via username/wachtwoord of scannen van QR code) en toen werkte alles weer. Opnieuw inloggen via je telefoon dus
Hoi John, ik had dat eerst ook en heb toen mijn telefoon uitgezet en vervolgens weer aangezet. Moest toen opnieuw mijn wifi verbinden (via username/wachtwoord of scannen van QR code) en toen werkte alles weer. Opnieuw inloggen via je telefoon dus
Ik heb nu de ONT gereset en daarna pas het modem weer aangezet. Nu kan ik wel inloggen op het modem en zie een nieuwe firmware versie (B10 i.p.v. B8). TVO van mijn telefoon afgegooid, opnieuw opgestart en weer geïnstalleerd. Daarna kon ik de router weer koppelen in TVO. Maar ik zie nog steeds geen apparaten in TVO.
Hey @John97, ik denk dat de app moeite heeft met de apparaten omhoog halen. TVO staat op je modem dus de apparaten zijn beveiligd, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Bij het verversen met “apparaat vernieuwen”, komen de apparaten dan ook niet tevoorschijn?
Ik heb een ticket voor je aangemaakt @John97. Hopelijk hebben onze techneuten hier een verklaring voor!
@Tommie van Odido nog 1 aanvulling: door de reset van het modem is de firmware van versie B8 naar B10 gegaan. Het valt me op dat in de beheermodule de topologie van de apparaten niet goed wordt weergegeven. Alles staat als client gedefinieerd, ook de access points. Ik vermoed dat ook de wifi punten nog een software update nodig hebben. Wellicht is dan het TVO probleem ook opgelost.
Hoi @John97, ik zal meteen voor je navragen of dit mogelijk is! Zodra ik meer informatie heb, zul je het van ons horen. Voor nu wens ik je een mooi weekend! Groetjes, Ishana
Ik heb dit zelfde probleem. Het heeft een tijd gewoon goed gewerkt. Tot ergens 1,5 week geleden toen was opeens de apparatenlijst leeg en wordt ook niet meer vernieuwd.
Ik had al aardig wat apparaten een naam gegeven in de app om ze herkenbaar te maken. Wanneer er een melding komt van een geblokkeerde site dan krijg ik daar wel de door mij ingestelde naam te zien.
Maar wanneer er een popup komt dat er een nieuw apparaat gedetecteerd is in mijn netwerk en ik tik daar op om de instellingen daarvan te wijzigen en een profiel toe te kennen dan opent de app wel maar niet het nieuwe apparaat en is mijn apparatenlijst nog steeds leeg.
In mijn netwerk gebruik ik de ZyXel router alleen als internet gateway, op de ZyXel is Wifi uitgeschakeld. Voor WiFi toegang gebruik ik een eigen gekozen WiFi Mesh systeem van Xiaomi.
Ik heb ook sinds een week problemen met thuisveiligonline! heel vervelend aangezien ik hier bijv een xbox van mijn zoon mee blokkeer. het is nu niet mee mogelijk de blokkade eraf te halen. de app detecteert wisselend: geen verbinding, of enkele apparaten maar niet alles en zeker niet de profielen ..
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.