Ik probeer thuis veilig online te activeren. Activatie voorbereiden in de app gaat prima. Vervolgens moet de app aan de router gekoppeld worden. Dit scherm wordt steeds vervangen door....er is iets mis gegaan, probeer het opnieuw. Ik heb de app al verschillende malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook dit helpt niet. Telefonisch contact met Odido gaf ook geen resultaat. Wat kan ik nu nog proberen?
Hi
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar TVO is wel actief op het modem dus het zou moeten kunnen. Ik heb voor de zekerheid een reprovisie uitgevoerd op het modem, kan je een volledige powerflip uitvoeren en het opnieuw proberen? Als dit niet lukt, graag het modem volledig resetten door het knopje achterop 30 seconden lang ingedrukt te houden met een tandenstoker. Probeer ook een ander device waar je de app op kan installeren om te kijken of het daar wel mee lukt!
Powerflip
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
goede dag .
ik heb het zelfde prbleem met het activeren van thuis veilig online .
ik krijg dan deze fout te zien als ik het probeer te activeren.
ik heb de modem ook al gereset.
groet hans

hallo .
ik probeer die powwerflip vanmidag eens.
mvg hans coenen
Hallo,
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de powerflip verschillende keren gedaan em modem gereset. Helaas met geen enkel resultaat.
Groetjes Helen
Hey
Super bedankt, Tommie!
Ik ben nu op vakantie, maar als ik terug kom, zal ik het direct proberen....
Wordt vervolgd.…
Groetjes Helen
mvg hans coenen
Hey
Ik heb voor de zekerheid bij jou ook een reprovisie uitgevoerd en van een afstandje gereset. Kan je kijken of het nu wel werkt? Laat de standaard instellingen staan zoals ze zijn.
Hoi .
Ik had het gezien ja dat is niet de bedoeling geweest heb 1 media bij opgezegd .denk dat ik iets verkeerd heb gedaan.alles werk weer normaal hier top bedankt .
Mvg hans
Ah check, ik zie dat het nu weer hersteld is
Yess alles is hersteld WiFi netwerk instellingen heb ik ook weer teug gezet .en het werk helemaal zoals het hoort .top bedankt fijn weekeind alvast .
Mvg hans c
Hoi Tommie,
Bij mij werkt het activeren helaas ook niet en ik krijg eerst dezelfde melding als eerder hier is aangegeven en vervolgens foutmelding 532.532. Ook de powerflip heeft tot nu toe geen effect. Zou jij mee kunnen kijken of de activering alsnog te regelen is?
Alvast bedankt!
Mvg, Jordy
Hoi
Die foutmelding heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Bedankt voor het invullen van je gegevens, hierdoor heb ik een lijnmeting kunnen uitvoeren en zie ik dat het product wel goed op het modem staat. Krijg je deze foutmelding bij de Thuis Veilig Online app of in de Overal Veilig Online omgeving?
Kan je het modem voorzien van een factory reset en het opnieuw proberen? Dit helpt vaak bij de eerste installatie namelijk. Ik heb voor de zekerheid het product opnieuw naar het modem verzonden. Kan je mij een seintje geven of het na de FR wel gelukt is? Alvast bedankt!
Hoi Tommie,
Dank voor je bericht en hulp. Ik heb de factory reset van het modem gedaan. Helaas activeert de Veilig thuis online nog steeds niet en maakt hij koppeling met de modem.
Ook de stroom van het kleine kastje en de modem afgehaald en geprobeerd, maar ook dit zonder succes.
Apps (veilig thuis online en veilig online app) opnieuw geïnstalleerd. Telefoon opnieuw opgestart maar tot op heden geen succes.
Ook samen met m’n schoonvader het proces bekeken, want hij heeft dit van de week ook bij hem gedaan waar het was gelukt. Hij heeft dezelfde stappen doorlopen als ik.
kortom ik heb geen idee waarom de koppeling/activatie van de veilig thuis online app niet tot stand komt


mvg, jordy
Hi
- De app is vindbaar in de Apple store of Google Play store onder de naam Thuis Veilig Online of is rechtstreeks hier te vinden. Je kan de Thuis Veilig Online app maar op één apparaat tegelijkertijd activeren en gebruiken. Wil je controleren of dit ook echt op maar 1 apparaat gebruikt wordt?
- Zorg ook dat je rechtstreeks verbonden bent met ons Zyxel modem. Gebruik je eigen wifi versterkers of routers? Zet deze dan even tijdelijk uit totdat de authenticatie afgerond is. Dit geldt ook voor VPN diensten en afgeschermde browsers zoals Apple Private Relay of Brave.
- Is jouw apparaat verbonden met het wifinetwerk van het door ons geleverde Zyxel modem?
- Is het besturingssysteem op jouw apparaat up-to-date? De Thuis Veilig Online beheerapp is geschikt voor Android versie 7.0 of hoger, iOS versie 14.0 of hoger, Windows en MacOS.
Heb je je aangemeld met het e-mailadres dat bij ons bekend is onder het Odido klantnummer? Je kan deze gegevens ook terugvinden op Mijn Odido. Daarnaast heb je ook een e-mail ontvangen met aanmeldinstructies.
Nadat je de juiste gegevens in hebt gevuld, maakt de app verbinding met het modem. Hierna werkt de beveiliging en kan je de instellingen beheren.
Laat je weten of het hiermee werkt? Mocht dit niet het geval zijn, dan gaan we dit uiteraard verder uitzoeken!
Hoi Demi,
Dank voor je email en stappenplan. Helaas lukt het nog steeds niet.
Nadat ik in ‘mijn odido’ omgeving een abonnement heb genomen op Thuis Veilig Online en Online Veilig heb ik een email ontvangen waarin de bevestiging stond en de link voor het downloaden van de apps.
Ik heb ook gezien dat het een tijdje kan dure voordat er een signaal naar de modem is gestuurd waarna je kan activeren.
Ik heb de Thuis Veilig Online app gedownload (inmiddels ook al een paar keer verwijdert en weer opnieuw geïnstalleerd). Bij het openen van de app doorloopt de app een paar stappen (starten, verbonden en geeft hij netjes aan dat Thuis Online Veilig is gedetecteerd). Daarna log ik in met m’n account en gaat de app vanzelf door naar het activatie gedeelte en daar kom ik niet verder, de app activeert niet om de één of andere reden.
Ik heb diverse stappen ondernomen: zoals stroom van zowel het glasvezel kastje als van de modem en deze daarna we ombeurte aangezet, zonder resultaat Ook heb ik de modem gereset, zonder resultaat.
Ditzelfde ook nog een keer gedaan met mijn thuis wifi point uit, dus enkel gebruik makend (wat ik eerder ook al deed) van het wifi punt uit de Zyxel modem.
Verder ook gekeken dat safari niet in privé modus staat, en geen VPN aan staat. En m'n telefoon is voorzien van de laatste update (IOS 18.5).
Ik heb de app op een andere telefoon geïnstalleerd en het vanaf daar geprobeerd (nadat deze op mijn telefoon was verwijdert), met hetzelfde resultaat.
Ik weet echt niet welke opties ik nu nog over heb. In mijn vorige bericht gaf ik al aan dat mijn schoonvader dit proces ook recent doorlopen had en dezelfde acties heeft uitgevoerd als ik (zonder alle herstart zaken ed) want bij hem deed de app het gelijk waar hij bij mij keer op keer een foutmelding blijft geven.
Er moet toch iets mis gaan bij het activatieproces tussen de modem en de app, maar wat dit precies is is voor mij echt onbekend.
Kunnen jullie op afstand nog iets doen? Anders voel ik me toch genoodzaakt de Veilig Thuis Online service weer op te zeggen, terwijl ik hier graag gebruik van zou maken.
Met vriendelijke groet,
Jordy
Hoi
Hey
Ik heb een reprovisie uitgevoerd op het modem, dit zorgt ervoor dat de producten opnieuw verstuurd worden. Kan je het modem eens voorzien van een harde fabrieks reset door het knopje 30 seconden achterop in te drukken met een tandenstoker en vervolgens controleren of de installatie nu wel werkt? Ik hoor het graag!
Hoi
wederom dank voor je reactie. Ik heb de harde fabrieksreset uitgevoerd en nadat de modem
weer is opgestart weer het activatieproces gestart. Helaas krijg ik weer foutmelding 532.532.
Ik heb het ook nog met een ipad en andere telefoon geprobeerd en dat lukt ook niet. Ook steeds de app verwijdert als ik het op een ander device ging proberen, zodat de app niet op meerdere apparaten staat.
Hey
Goedendag hier pressies hetzelfde aan de hand na overstap van een nieuwe mobiel kan ik het niet activeren zojuist modem gereset maar geen resultaat kunt u een repro visie hier proberen? Groetjes Jordy
Er is inmiddels een onderzoek gestart door de specialisten. Zij zullen er voor zorgen dat de apparaten weer zichtbaar zijn in de app. Ik heb meteen jouw gegevens toegevoegd!
Er is inmiddels een onderzoek gestart door de specialisten. Zij zullen er voor zorgen dat de apparaten weer zichtbaar zijn in de app. Ik heb meteen jouw gegevens toegevoegd!
Deze staat er gewoon in hoor ik zie gewoon laatste 4 cijfers staan.
Groetjes Jordy
De laatste 4 cijfers van je IBAN staan inderdaad ingevuld in je community profiel. Echter, komen deze niet overeen met wat er bij ons in het systeem staat. Wil je dit nog eens nagaan?
Ik geef gelijk jouw informatie door aan de specialisten, zodra de verificatie compleet is. Ik sta klaar om voor je aan de slag te gaan!
Hey
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.