Skip to main content
Beantwoord

Thuis veilig online app herkend het modem niet

• January 17, 2025
  • 14 reacties
  • 212 Bekeken

• is een Top Poster

Thuis veilig online app geeft de volgende melding, Kan router van Thuis Veilig Online niet detecteren.
Lijkt er op dat deze niet aan staat maar wel betaal.

Beste antwoord door Kuno

Hey ​@Kuno, ben je op het moment van installeren wel verbonden met de Zyxel zelf? Zo ja, kan je eens een factory reset uitvoeren op het modem door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tanderstoker. Werkt het daarna wel?

Hoi Tommie,

Dank het is gelukt, wel handig als je erbij vermeld dat waar ik bang voor was je WIFI op nieuw inregelen. Ook de mediaboxen resetten.

Dan had ik een ander moement gekozen.

Gr Kuno

14 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Kuno, ik help je verder! Thuis Veilig Online staat correct aan binnen je abonnement. Klopt het dat je ons Zyxel T-50 modem hebt aangesloten, en niet eigen apparatuur? Zo ja, kan je eens een screenshot maken van je Veilig Online app met deze foutmelding? Dankjewel!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • January 19, 2025

Hoi Cheyenne, 
Ik heb inderdaad een Zyxel T-50 welke is aangesloten.
Hierbij de screenshot

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • January 20, 2025

Hey ​@Kuno, ben je op het moment van installeren wel verbonden met de Zyxel zelf? Zo ja, kan je eens een factory reset uitvoeren op het modem door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tanderstoker. Werkt het daarna wel?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • January 21, 2025

Hoi Tommie,

Dank het is gelukt, wel handig als je erbij vermeld dat waar ik bang voor was je WIFI op nieuw inregelen. Ook de mediaboxen resetten.

Dan had ik een ander moement gekozen.

Gr Kuno

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • January 22, 2025

Hey ​@Kuno, fijn om te horen dat het gelukt is!

Ah sorry, dat had ik er inderdaad bij moeten vermelden. Ik ging er vanuit dat dat logisch was met een fabrieks reset. Mijn excuses! 

Scholleke
  • is een Master Poster
  • June 17, 2025

Ik heb precies hetzelfde nu. 

Heb alleen een andere ssid gemaakt en de Odo wifi versterkers. Verder 49 apparaten vast aan dit netwerk. 

Wanneer ik fabrieksreset die niet ik alles opnieuw installeren. Daar heb ik totaal geen zin in. 

Zou dan ook wel vermeld mogen worden wanneer je het aankoopt.

Ik heb van buiten besturen in het modem ook uitgezet. Heeft het daar iets mee te maken?

• is een nieuwe Poster
  • June 18, 2025

Bij mij werkt het ook niet. Geen mail ontvangen, maar in de app staat dat ik het kan installeren. Daarna melding dat de router van veilig online niet gedetecteerd kan worden.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • June 19, 2025

Hey ​@Scholleke & ​@Makru, zouden jullie het modem willen voorzien van een factory reset door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker? Daarna de app verwijderen en opnieuw installeren en als het goed is moet het dan wel werken. Zo niet, geef dan een gil. Dan ga ik het verder onderzoeken!

Scholleke
  • is een Master Poster
  • June 19, 2025

@Tommie van Odido 

Nee dat wil ik niet want dan moet ik wifi plus weer opnieuw doen, Mijn Homeconnect apparaten zoals wasmachine en vaatwasser stekkers.

Niet alle apparaten pakken het automatisch weer op wanneer ik na een reset mijn eigen SSID en wachtwoord weer instel. 

Jullie oplossing is alleen maar resetten. Dat is geen oplossing naar een noodmaatregel wat mij betreft. 

Indien er geen andere mogelijkheid is zeg ik het liever op.

Met vriendelijke groet,

Scholleke
  • is een Master Poster
  • June 19, 2025

@Tommie van Odido 

Een collega van jouw zegt op een andere topic dat er met veilig thuis een issue is en dat dit binnen enkele dagen opgelost zal zijn.  

Vraag mij dan af of jullie onderling wel communiceren.

Dat is 

@Cheyenne van Odido

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • June 19, 2025

Ah je hebt net een bestelling gedaan ​@Scholleke, dan klopt het wat Cheyenne zegt. Die bestelling komt niet door namelijk, daarom kun je hem ook nog niet installeren. Dit is inderdaad op dit moment nog in onderzoek. Hopelijk is dat snel opgelost! Excuses voor de verwarring. 

Scholleke
  • is een Master Poster
  • June 19, 2025

@Tommie van Odido 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb wel een mail gehad dat ik het kon installeren?!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • June 20, 2025

Hey ​@Scholleke, dat komt omdat de e-mail direct wordt uitgestuurd na de bestelling. Omdat het product normaliter direct actief wordt gezet. Daar ondervinden op dit moment de problemen. Hij blijft op “ontvangen” staan in plaats van op “actief”. Ze zijn op dit moment druk bezig om het probleem te vinden en op te lossen! 

Scholleke
  • is een Master Poster
  • June 20, 2025

@Tommie van Odido 

Bedankt voor deze duidelijke informatie!

Ik wacht even af. 

Fijn weekend