Skip to main content

De wifi camera wil niet verbinden met mijn router. Met een andere router doet deze het wel.

Hallo @bnotkamp 

Moet je de camera verbinden dmv een app? Je kan het volgende proberen:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit of ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.


Ik heb dit al geprobeerd, ik heb de wifi naam ook al veranderd omdat hier leestekens in stonden. Ik heb de camera ook al omgeruild voor een nieuwe en hem met een android apparaat proberen te koppelen maar niks lijkt te werken. Terwijl deze camera bij mijn schoonmoeder thuis, met een router van kpn, zonder moeite wil verbinden.


@bnotkamp 

Heb je ook gekeken of het uitschakelen van WiFi 6 helpt?

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, andere, bij 802.11 modus selecteer b/g/n gemengd en klik op toepassen.


Dat werkt helaas ook niet. Als ik de camera via een android apparaat wil verbinden krijg ik de melding dat het netwerk niet stabiel is.


Hey @bnotkamp, welkom op onze Community!

Ik heb wat aanpassingen gedaan voor je, de camera werkt namelijk alleen op Wifi 5 en op WPA-2. Dit heb ik nu goed gezet en als het goed is moet je nu verbinding kunnen maken met het modem.

 

Wireless Connectivity IEEE 802.11b/g/n, 2.4 GHz Wi-Fi
Wireless Security WPA/WPA2-PSK

 


Goedemorgen,

 

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als bnotkamp. Hierbij heb ik ook alle bovenstaande stappen al gevolgd. Van alles al geprobeerd maar ik krijg maar geen verbinding tussen mijn wifi en mijn tapo c225 camera. 

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

  • 5gz netwerk uitgezet
  • 2.4g netwerk met security op WPA2
  • Gastnetwerk op 2.4g zonder beveiliging
  • Wifi netwerk aangepast naar b/g/n gemengd

Geen van bovenstaande oplossingen heeft geholpen. Heeft iemand de gouden tip?


Hallo @Jepppie 

En als je de camera eens voorziet van een fabrieksreset?


Als deze camera niet de nieuwste beveiliging ondersteund die ook in de T56 zit, dan is de vraag of je niet een betere camera nodig hebt. Je kunt wel alle beveiling uitzetten of terugschroeven naar het jaar 2010, maar dan gaan alle andere apparatuur ook deze verouderde beveiliging krijgen.

Er zullen vast camera's zijn die wel Wifi 6 en WPA3 ondersteuning hebben.


Reageer