Beantwoord

T-54 / DX5401-B0 redirects naar HTTPS

  • 12 March 2023
  • 11 reacties
  • 479 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben sinds enkele dagen aangesloten op T-Mobile glasvezel, en heb hierbij een T-54 router ontvangen. Ik zou graag even door de instellingen heen gaan, maar ik kom met geen enkele mogelijkheid in de management omgeving.

 

Ik navigeer naar http://192.168.0.1, ik zie het login scherm, maar nog voor ik kan inloggen word ik geredirect naar https://192.168.0.1, waar ik geen gehoor krijg.

 

Gek genoeg stond op het kaartje van de installateur overigens dat het adres van mijn router http://192.168.1.1 zou zijn, maar dit lijkt niet het geval.

 

Iemand enig idee hoe ik fatsoenlijk in de management omgeving kan komen?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door serialbus 13 March 2023, 12:43

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Begin hiermee, waarschijnlijk zit er toch een vreemd wachtwoord in waardoor je geen toegang krijgt en het IP adres anders is

Reputatie 1

Thanks! Ik heb het even geprobeerd, maar helaas, geen verschil.

Reputatie 7
Badge +5

De Tmobiel Zyxels hebben standaard vanuit de fabriek of na een FABRIEKS reset 192.168.1.1 als IP adres. Daarmee komen de gegevens die achterop de modem/router op een apart kaartje staan in werking, vermoedelijk is dit het kaartje dat de monteur aan je verstrekt heeft.

Hoe probeer je te verbinden, met een UTP kabel direct aangesloten of via wifi?

Als je d.m.v. wifi verbonden bent, ben je niet per ongelijk verbonden op het netwerk van de buren met dat 192.168.0.1 of ligt er ergens in huis nog een router in gebruik die dat adres heeft?

Ook de wifi naam zoiets als TMNL-xxxxxx zal dit kunnen aangeven.

Reputatie 1

Ik ben direct d.m.v. een UTP kabel (als enige device) verbonden met de Zyxel router.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @serialbus, welkom op onze Community! 

 

Als je via Command Prompt (CMD) op >ipconfig zoekt, vervolgens naar beneden scrolt tot Default Gateway, welk IP wordt daar aangegeven?

 

Ik wilde meteen je verbinding er bij pakken, echter kon ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht kunnen sturen? Dan kijk ik met je mee! Hoor graag van je terug.

Reputatie 1

Hoi Tommie, bedankt voor je reactie.

 

   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1


Ik zal je even een PM sturen met mijn gegevens, dankjewel!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @serialbus

is het toevallig een T-Mobile Zakelijk verbinding. Die gebruiken 192.168.0.x range. 

Je kan de instellingen alleen aanpassen via de Service Portal, niet direct via de webgui. 

Reputatie 1

Aah, dat moet het zijn dan! Het is inderdaad een zakelijke verbinding.

Ik zie hier inderdaad in het service portal de opties nu!

Maakt zakelijk toevallig ook gebruik van een ander VLAN ID? Ik probeerde mijn eigen router aan te sluiten, en de WAN poort te taggen met VLAN ID zoals ik gelezen heb online, maar krijg geen IP adres. Maakt zakelijk gebruik van een ander VLAN ID?

Reputatie 7
Badge +4

Maakt zakelijk toevallig ook gebruik van een ander VLAN ID? Ik probeerde mijn eigen router aan te sluiten, en de WAN poort te taggen met VLAN ID zoals ik gelezen heb online, maar krijg geen IP adres. Maakt zakelijk gebruik van een ander VLAN ID?

Yess, Zakelijk gebruikt PPPoE ipv van DHCP. De gegevens kan je opvragen bij de klantenservice. Zie ook https://www.t-mobile.nl/zakelijk/service/internet/installeren onder het kopje Gebruik van eigen hardware

Reputatie 1

Yess, Zakelijk gebruikt PPPoE ipv van DHCP. De gegevens kan je opvragen bij de klantenservice. Zie ook https://www.t-mobile.nl/zakelijk/service/internet/installeren onder het kopje Gebruik van eigen hardware

 

Aaah, top. Dit heldert een hoop mysteries op!

Hartstikke bedankt!

Ben je er ooit achter gekomen waarom die https redirect niet werkt? Ik heb hetzelfde probleem..

Reageer