Beantwoord

Synology hyperbackup poort 6281 Zyxel T54

  • 18 March 2024
  • 16 reacties
  • 191 Bekeken

Goedemiddag,

Ik probeer een backup te maken via Synology hyperbackup naar een externe  Synology NAS op een fysiek andere locatie. Op de externe NAS is de Hyperbackup VAULT app geïnstalleerd en poort 6281 staat open.
Op mijn Zyxel T54 router heb ik via de NAT instellingen poort 6281 getracht open te zetten maar zonder succes. De regel die ik heb aangemaakt staat actief, de router herstart, maar de poort staat niet open volgens de port forwarding tester en er kan geen verbinding worden gemaakt met de backup NAS.

Ik heb hier in de community een instructie gevonden hoe deze poort te configureren. Ik heb de firewall uitgezet maar helaas.
 

Iemand suggesties?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 23 March 2024, 19:02

Bekijk origineel

16 reacties

Niemand? 😓

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @wimenyvette, welkom op onze Community!

Ik ben zelf niet zo bekwaam met een NAS, daarom wil ik @TMTV, @louisL en @Pieter_B vragen of ze jou wellicht op weg kunnen helpen met hun bijsterende kennis en kunde.   

Reputatie 7
Badge +14

Laat eens zien hoe je de portforwarding op de Zyxel hebt gemaakt (printscreen).

Reputatie 7
Badge +3

@wimenyvette 

Weet niet of deze optie je bekend is, maar die maakt gebruik van Tailscale en dan zelfs zonder enige vorm van portforwarding om een connectie te maken.

How to Hyper Backup to a Remote Synology NAS, using TailScale (without port forwarding)

Access Synology NAS from anywhere

 

 

Hallo allemaal. Bedankt voor jullie reacties/feedback.

Om op de eerste vraag van @eric in te gaan heb ik hier een printscreen van de portforwarding.

@Pieter_B 
Bedankt voor de tip. Ik heb zojuist geprobeerd tailscale te installeren maar dat lukt niet via quickconnect dus zal ik dit op (externe) locatie moeten doen maar ga het zeker proberen.

Hallo allemaal. Bedankt voor jullie reacties/feedback.

Om op de eerste vraag van @eric in te gaan heb ik hier een printscreen van de portforwarding.

Volgens portchecker staat 6281 gesloten

Reputatie 7
Badge +14

De port checker verwacht en respons. Is de .142 jouw NAS? En als je die vanaf een interne pc pingt geeft ie dan respons ?

Klopt. .142 is mijn NAS en een interne ping geeft onderstaand resultaat

 

Reputatie 7
Badge +3

@wimenyvette 

Denk dat de Hyper backup constructie tussen de beide Synology’s is, dat 1 een server functie heeft en de andere een client funtie. Doe je dan een port check op de server NAS, zal deze een response geven, maar doe je dat op een client NAS blijft het stil.

De ping die je hierboven laat zien is de NAS base IP, die server reageert op poort 80.

Doe eens die IP zonder poort in je browser, dan zal je zien dat er een REWRITE plaats heeft naar de juiste poort (meestal 5001 of anders ingesteld).

Maak hier zelf een hyper backup naar een externe USB disk, heb hier dus zelf niet nog een of base NAS voor nu.

@wimenyvette

Denk dat de Hyper backup constructie tussen de beide Synology’s is, dat 1 een server functie heeft en de andere een client funtie. Doe je dan een port check op de server NAS, zal deze een response geven, maar doe je dat op een client NAS blijft het stil.

De ping die je hierboven laat zien is de NAS base IP, die server reageert op poort 80.

Doe eens die IP zonder poort in je browser, dan zal je zien dat er een REWRITE plaats heeft naar de juiste poort (meestal 5001 of anders ingesteld).

Maak hier zelf een hyper backup naar een externe USB disk, heb hier dus zelf niet nog een of base NAS voor nu.

Klopt van de server/client constructie. 
Nu is het alleen zo dat aan beide kanten poort 6281 open moet staan. Aan de client zijde staat een Ziggo router waarvan 6281 open staat.
Aan de server kant staat deze gesloten en moet dus open en die krijg ik met geen mogelijkheid open. Ik heb onlangs een firmware update aangevraagd en gekregen naar versie b10 maer verhelpt het probleem niet..

Reputatie 7
Badge +3

@wimenyvette 

Heb hier een step by step gevonden; https://www.blackvoid.club/synology-101-hyper-backup-to-a-remote-synology-nas/

Weet niet of daar iets tussen staat voor je, over de correcte setup van de local en de remote NAS.

@wimenyvette

Heb hier een step by step gevonden; https://www.blackvoid.club/synology-101-hyper-backup-to-a-remote-synology-nas/

Weet niet of daar iets tussen staat voor je, over de correcte setup van de local en de remote NAS.

Dank je. Ik had deze ook gevonden.

Nu nog poort 6281 in mijn Zyxel T54 open zien te krijgen. Misschien dat @eric bepaalde rechten heeft om deze open te krijgen?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @wimenyvette ,

ik ben maar een andere klant en heb geen rechten om bij jou in te loggen.

Dat kun jij zelf wel en dat heb je ook al gedaan. De portforwarding staat in je Zyxel, alleen voor TCP. Mocht de backup feature ook nog UDP nodig hebben, dan kun je nog een regel aanmaken of de bestaande aanpassen.

Reputatie 7
Badge +3

@wimenyvette

Kijk eens via ‘Shields Up’ of deze wel de open poort ziet, want mijn ervaring is dat ik hier meestal wel schijnbaar gesloten poorten op open zie.

Klik op ‘ShieldsUp’ → Scroll omlaag naar ‘ShieldsUp!’ → Klik ‘Proceed’ →

Als hij helemaal gesloten is en er dus geen enkele connectie via die poort doorkomt, krijg je de volgende melding →

 

Deze Website gebruik ik al vele jaren en heeft mij nog nooit echt in de steek gelaten.

 

Wat je ook nog kan proberen vanuit je eigen netwerk, is gebruik maken van NMAP.

Gebruik dan de volgende switch;

nmap -p 6281 192.168.1.142

 

Beetje late reactie maar mijn modem was defect en ik had uiteindelijk dus ook geen internet meer.. Het duurde tevens even totdat ik een nieuwe modem had ontvangen.. De slotenmaker, sorry monteur ;) , van Guidion heeft er alles aan gedaan om de boel te besodemieteren.

Nu ik een nieuw modem via de post heb ontvangen heb staat poort 6281 open en werkt alles naar behoren. Al had ik uiteindelijk een ander klein probleempje tijdens de configuratie van de Hyperbackup maar dat had te maken met dat er een pop-up die werd geblokkeerd in chrome waardoor het inlogscherm niet zichtbaar werd. Dit had verder niets te maken met de router.

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor de support die is gegeven om tot een oplossing te komen. Top dat er mensen zijn als jullie die anderen bijstaan om problemen te verhelpen.

Mvgr, Wim

Reageer