Skip to main content

Storing Vast Internet + TV 18-04-2025 Waalwijk

Momenteel continu wegvallende internet en tv op glasvezel. Iemand nog meer daar last van? Sinds ca 21.00 uur op vrijdag 18-04-2025. Wij hebben daar last van in Waalwijk 

Uitgelichte reactie

21 april 2025

Hi ​@MuppetNico, goed dat je dit hier hebt gecheckt! Ik zie dat er geen reactie gekomen is en ben dan ook benieuwd hoe het staat met jouw verbinding. Werkt het inmiddels weer? Als je toch nog een instabiele verbinding ervaart, dan sta ik voor je klaar. Zou je eerst het modem willen herstarten en mij kunnen laten weten welke lampjes er branden op zowel het modem als de converter? Vergeet ook niet om jouw volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer te plaatsen in je Community profiel. Zo kan ik sneller en gerichter aan de slag!

2 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@MuppetNico, goed dat je dit hier hebt gecheckt! Ik zie dat er geen reactie gekomen is en ben dan ook benieuwd hoe het staat met jouw verbinding. Werkt het inmiddels weer? Als je toch nog een instabiele verbinding ervaart, dan sta ik voor je klaar. Zou je eerst het modem willen herstarten en mij kunnen laten weten welke lampjes er branden op zowel het modem als de converter? Vergeet ook niet om jouw volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer te plaatsen in je Community profiel. Zo kan ik sneller en gerichter aan de slag!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 april 2025

Ik heb vandaag een nieuwe modem en nieuwe tv box ontvangen en aangesloten. Maar wat wilde het geval: zo gauw ik mijn Deco X50 aansluit achter de T56: heb ik freeze frames op TV, en wegvallende wifi van de Deco.

Ik heb de Deco in Access point gezet, zoals al anderhalf jaar heeft gewerkt, maar nog steeds problemen. Gescheiden netwerk namen maakte ook geen verschil. Wifi van de T56 allebei uitgezet, en nog steeds het probleem.

Ik heb vanavond contact gehad met de helpdesk, en daar werd simpelweg gezegd dat de Deco niet wordt ondersteund door jullie T56 modem. En ik heb op de community gelezen dat dit type modem niet in Bridge gezet kan worden. 

Ik heb hardop tegen de dame aan de telefoon mijn verbazing uitgesproken, aangezien het al anderhalf jaar heeft gewerkt.

Nu ben ik in het modem aan het kijken geweest, en zag dat EasyMesh aan stond. En toen ging er een lampje branden; die stond volgens mij bij de oude modem uit.

Deze nu dus ook uitgezet, en het lijkt te werken (wifi T56 allebei ook uit). Het lijkt mij dat het modem in EasyMesh altijd een wifi netwerk omhoog houdt, juist om de Mesh te kunnen voorzien (ergens logisch).

1. Waarom is dit modem niet in Bridge te zetten, en is dat een hardware of software instelling? Indien dat laatste,oet dat toch zijn in te bouwen.

2. Het hierboven genoemde uitzetten van de EasyMesh zou de e oplossing lijken, mits men nog gebruik wil maken van ook telefoon via glas 

3. Andere optie is de T56 compleet weg laten en een Deco als Router aansluiten op de glasvezel box, wat heel wat mensen nu dus ook doen 

Het zou wel zo prettig zijn als een Mesh systeem, anders dan via EasyMesh en modules van Odido die blijkbaar wel zouden werken gekoppeld aan de T56, gewoon aan te sluiten is, zonder verstoringen tussen systemen.

En het zou helemaal fijn zijn, als er niet alleen maar wordt gezegd: Deco wordt niet ondersteund punt. 

Alle topics die over dit probleem spreken, raad ik u aan om het uitzetten van de EasyMesh toe te passen, aangezien dat gewoon lijkt te werken.

Overigens is het dan erg verbazingwekkend dat de monteurs deze Deco's gewoon aansluiten, zonder aan te geven of dat zou werken of niet. Eveneens het feit dat ik zaterdag 45 minuten met een techneut aan de telefoon heb gezeten, alles hebben doorgelopen, en hij tot de conclusie kwam dat van het oude modem, de interne switch defect moest zijn. Vandaar ook een nieuwe gehad. En dat terwijl ik hem meermaals heb verteld dat ik een Deco X50 systeem in huis hebt.

Kunnen jullie je klanten een groot plezier doen, en kijken voor een juiste oplossing (bridge toestaan), of uitgebreid testen dat met het uitzetten van de EasyMesh je alsnog simpelweg de Deco (in AP modus) kunt gebruiken

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen