Skip to main content
Beantwoord

Statisch WAN IP en Zyxel modem ontbreekt opties

  • 5 July 2024
  • 6 reacties
  • 299 Bekeken

Zojuist een collega van jullie aan de telefoon gehad betreffende een static WAN IP en missende opties in de modem. Ik werd naar de topic verwezen.

Graag zou ik een static WAN IP willen voor mijn thuis omdat ik vaker port forwarding gebruik en niet elke keer opnieuw mijn IP moeten opzoeken als mijn stroom uitvalt.

Ook mis ik de opties (o.a. static routes) op het modem dat ik van jullie heb gekregen. Ik zie de optie heel snel voorbij komen en daarna verwijnt het weer, alsof ik de rechten niet heb om dit te mogen configureren. Graag zou ik de rechten willen om alle opties te kunnen benadren en wijzigen van het modem.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dalebout 

Bij Odido krijg je een dynamische IP adres, een vaste IP adres is niet mogelijk. Wel kunnen de interne IP adressen statisch worden gemaakt bij thuisnetwerk > statische DHCP.

Odido werkt met een custom firmware waardoor niet alle instellingen zichtbaar zijn voor de consument.

Hallo,

 

Wat is de reden voor de custom firmware want ik wil namelijk een eigen router achter mijn huidige modem plaatsen. Echter moet ik dan bij de statische routes kunnen komen om de communicatie toe te laten.

Reputatie 7
Badge +15

@dalebout 

Ik ben zelf ook een klant maar misschien is een eigen router met VLAN ondersteuning een optie ipv de Zyxel?

Hallo,

 

Dat zou kunnen maar ik wil geen appart AP aanschaffen voor de wifi. Ook wil ik een appart LAN maken voor de router maar een paar apparaten toestaan dmv een route. 

Reputatie 7
Badge +14

De custom software is om het product voldoende functionaliteit te geven voor 99% van de klanten en hierdoor een makkelijker support proces.  Zo kunnen de wat meer plug en klanten niet teveel "stuk" maken.

Voor de tweakers onder ons die met eigen routers aan de gang willen is het mogelijk een eigen router te installeren zonder de Odido apparatuur.  Veel meer smaken zijn er niet.

Ik zou eens kijken naar een UniFi Dream machine. 

Reageer