Skip to main content

Goedemiddag,

 

Sinds vorige week heb ik internet, tv en bellen van T-mobile. We hebben het Zyxel VMG8825-T50 modem in gebruik.

 

We zijn zeer tevreden, alleen krijg ik ons Sonos systeem niet opnieuw aan de praat. Ik heb een Beam en 3 Sonos One’s. Omdat niets werkte heb ik besloten om het systeem helemaal opnieuw te installeren. Het eerste deel van de installatie gaat prima. Maar het afrondende deel, het updaten van de speakers, gaat telkens fout. Sonos geeft telkens afwisselend de foutmelding met foutcode 1101 of foutcode 30. Beide foutmeldingen verschijnen op het moment dat een update niet te downloaden is.

 

In principe heb ik alles wat ik op internet heb gevonden geprobeerd:
- Resetten van Sonos systeem
- Resetten van Sonos app
- Modem voor een langere tijd uitzetten
​​​​​​- Sonos Beam bekabeld aansluiten
​​​​​​- Andere controller de installatie laten afronden (ios, android, desktop app)
- 8.8.8.8 DNS record of de wifi instellen
- Afzonderlijke speaker uitzetten en installatie hervatten
- Firewall uitgezet in het modem

Ook dit forumbericht heb ik uitgebreid gelezen: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/sonos-in-combinatie-met-t-mobile-router-modem-309459

Ik merk dat mijn Sonos speakers wel allemaal verschillende IP adressen krijgen. Dus dat lijkt ook niet het probleem te zijn.

Ik hoor graag of hier een oplossing voor bekend is.

Groeten Mark

@WJH_23 is een bedrade verbinding te realisren voor één van de wifipunten? Zou je alles dan opnieuw kunnen verbinden met je netwerk? Ik zie namelijk geen fouten omhoog komen met je verbinding. 

Hoi,

Ik heb één van de wifipunten bedraad verbonden, maar Sonos maakt nog steeds geen verbinding met het draadloze netwerk, helaas!

 

 


@WJH_23 is een bedrade verbinding te realisren voor één van de wifipunten? Zou je alles dan opnieuw kunnen verbinden met je netwerk? Ik zie namelijk geen fouten omhoog komen met je verbinding. 

Hoi,

Ik heb één van de wifipunten bedraad verbonden, maar Sonos maakt nog steeds geen verbinding met het draadloze netwerk, helaas!

 

 

Dat is nu juist een functie van Sonos. Dat creëert dan zijn eigen wifi netwerk! Misschien eens met een reset op de speaker deze opnieuw op het sonos systeem aansluiten. Beetje Google kan ook de benodigde info opleveren. 


Reageer