Zojuist snelheidstests gedaan via verschillende site (speedtest.net) met bedroevend resultaat voor mijn 400 Mbps glasvezel aansluiting… Is dit te verklaren?

Zojuist snelheidstests gedaan via verschillende site (speedtest.net) met bedroevend resultaat voor mijn 400 Mbps glasvezel aansluiting… Is dit te verklaren?
Met dezelfde configuratie, maar dan via mijn oude provider (Ziggo) had ik gewoon 350 Mbps download met een abonnement voor 350 Mbps…🤨 En een Ping van 12ms… zou 5ms toch mooier zijn.
Buiten dit, ik merk dat er veel poorten geblokkeerd/gesloten zijn. Waarom zoveel?
Hi
Als IPS wordt Cogent Communication gemeld in de screenshots? Heb je toevallig een VPN aanstaan op je router of pc?
Hallo
Kun je de Ookla speedtest app eens gebruiken in plaats van via de website op je laptop/pc en een snelheidstest doen met een bedrade verbinding? Je zou de snelheid dan ook eens met verschillende testservers in Nederland kunnen testen.
En zoals
Dit is beter. Inderdaad gebruik in een VPN. Bovenstaand is direct vanuit de bedrade Firewall. Best een fors verschil!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.