Skip to main content

Hallo,

ik heb overal online aangevraagd, app gedownload vanuit de Appstore, app geactiveerd, maar ik krijg de opmerking Safari extensie is niet in gebruik op mijn iPhone en op mijn iPad 

Safari extensie instellen, maar de knop instellen werkt niet.

Door de servicedeskmedewerker is al van alles geprobeerd. Modem gereset, apps verwijderd en opnieuw er opnieuw op gezet.

extensie aangezet bij safari

laatste versie iOS er op gezet.

wat kan hierbij de oplossing zijn?

 

Hi @Dolfans, goede vraag! Ik ga je helpen. Ik wil eerst heel graag weten wat er precies niet lukt. Waar gaat het mis wanneer je de extensie wilt gebruiken? Kun je letterlijk niet op de knop klikken? Is deze niet clickable? 

Laat mij dit weten en ook hoor ik graag op welke apparaten je dit test. Wat is het model, welke iOS staat erop? Dankjewel en tot snel!


Hi @Dolfans, goede vraag! Ik ga je helpen. Ik wil eerst heel graag weten wat er precies niet lukt. Waar gaat het mis wanneer je de extensie wilt gebruiken? Kun je letterlijk niet op de knop klikken? Is deze niet clickable? 

Laat mij dit weten en ook hoor ik graag op welke apparaten je dit test. Wat is het model, welke iOS staat erop? Dankjewel en tot snel!

Hoi Cheyenne,

De knop is niet clickable.

Dit komt voor op mijn iPad (9e generatie) en mijn IPhone 15. Op beide apparaten staat IOS 17.6.

Bij Safari extensie in de instellingen staat Safe Browsing extensie “Aan”.

Volgens de app heb ik alle stappen doorlopen voor activatie, alleen bij de laatste stap kan ik dus niet op instellen drukken.


Hi @Dolfans, staat safari wel ingesteld als standaardbrowser? Gaat het om het stukje “veilig online browsen”?


Hi @Dolfans, staat safari wel ingesteld als standaardbrowser? Gaat het om het stukje “veilig online browsen”?

Hoi Tommie,

Safari staat aan als standaard browser.

Het gaat idd over het stukje online browsen.

Als ik in de app op de knop Safe browser starten klik, krijg ik de mededeling U heeft nog niet gesurft…..

En natuurlijk heb ik dat wel.


Staat je iPhone en iPad tussen de apparaten in de app of dat ook niet @Dolfans? Kan je eens een screenshot sturen van de melding? Kan je eens een andere browser instellen als standaard en daarna opnieuw safari instellen? 


Staat je iPhone en iPad tussen de apparaten in de app of dat ook niet @Dolfans? Kan je eens een screenshot sturen van de melding? Kan je eens een andere browser instellen als standaard en daarna opnieuw safari instellen? 

 


Bedankt voor de screenshot @Dolfans.  Heb je al geprobeerd om een andere browser als standaard in te stellen en daarna weer safari?


Bedankt voor de screenshot @Dolfans.  Heb je al geprobeerd om een andere browser als standaard in te stellen en daarna weer safari?

Ik weet niet hoe dat moet.


Tommie, 

 

Zojuist alles aangevraagd en geïnstalleerd. Bij mij lukt het ook niet de safari extensie te installeren. 

 

Ik krijg op drie apparaten (iphone 14 pro max ios 17.6, iphone 14 pro max ios 18 beta, ipad pro ios 17.6) dezelfde reactie/schermen als @Dolfans .

 

 

 


Dit doe je zo @Dolfans, ga naar 'Instellingen' en scrol omlaag totdat je de browser-app. Tik op de app en tik vervolgens op 'Standaard browserapp'. Selecteer een browserapp om deze als standaard in te stellen. Kan jij dit ook proberen @Arthur H


Standaard browser app staat op Safari. 


Ja maar de vraag is om een andere browser als “standaard” in te stellen en daarna safari weer instellen als standaard @Arthur H


Waar kan ik dit aanpassen? Als ik hier druk dan heb ik maar een optie.


Dan moet je wel een andere browser geïnstalleerd hebben en op die browser klikken en dan op standaard @Arthur H.


Is het dan niet handiger als jullie het uitproberen? Jullie verkopen immers dit product. 
 

Nu hebben meerdere klanten met diverse devices hier problemen mee  

 

hier ligt dan toch een taak voor jullie? 

 


Chrome op de iPad gezet. Standaard browser aangepast en wat gebrowsed. Teruggezet naar Safari —> zelfde resultaat —> Odido programma’s verwijderd en opnieuw geïnstalleerd—> zelfde resultaat. 
 

Kan Odido nu ook wat doen?

 

Het is zo jammer dat Odido producten nooit in een keer werken.  Kost zo onnodig veel tijd. 


Beste odido,

Ik heb hetzelfde probleem momenteel, de knop 'instellen' is gewoon blauw en ook klikbaar, echter gebeurd er niks wanneer ik op de knop druk.

Safari is ook de standaard browserapp en er is ook geen andere browser geïnstalleerd.

Groeten,

Ivan


Hey @Dolfans, @Arthur H en @IvandeWolf, ik wil graag drie cases aanmaken zodat we uiteindelijk 1 incident kunnen creëren zodat het sneller opgelost kan worden. Ik mis alleen nog jouw klantnummer @IvandeWolf, kan je die toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.     

Alle informatie staat al klaar, kan iemand nog een screenshot aanleveren van de knop die niet werkt? Dan zet ik het in 1x voor jullie door!


 


Bedankt @Arthur H, toegevoegd aan het ticket. Nu wachten op @IvandeWolf voor zijn klantnummer. Dan kan ik het doorzetten. 


@Tommie van Odido kan je het voor nu ook zonder mijn klantnummer doorzetten? Het gaat eigenlijk bij mijn opa fout en ik heb zijn klantnummer niet.


Oeh, nee dat lukt niet, weet je toevallig zijn postcode en huisnummer? Die kun je mij sturen via privéberichten @IvandeWolf


Ik heb 3 tickets aangemaakt met alle klantnummers in ieder ticket zodat het samen gebracht wordt @Dolfans, @Arthur H en @IvandeWolf@IvandeWolf de gegevens waren voldoende! Hopelijk kunnen we het onderzoeken en de oorzaak vinden!


Helaas. Het is bij mij nog niet opgelost. 

Kan het zijn dat sinds ik veilig online (f-secure) geïnstalleerd heb dat mijn snelheid, op mijn twee aces points, gehalveerd is en mijn ping ineens op 99ms zit ipv +/- 10ms? Herkenbaar?


Ik heb dit gevonden op de site van f-secure. Is dit, ondanks of juist omdat ik een 1gb verbinding heb, van toepassing op mijn situatie? accespoints + iOS?

Resolution:

The routing capacity F-Secure SENSE router is over ethernet cable is roughly between 350-650 Mbit/s when the security features are turned on and will depend on your traffic profile;

 

SENSE creates two different networks, one for each radio, and there's no smart switching between the two like you'd get from a mesh Wi-Fi setup.

 


Reageer