Skip to main content

Router EX5601-T1

  • 6 June 2024
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Beste,

Ben vooral nieuwsgierig wie ook zo nu en dan zijn logboek kijkt om te zien wat er allemaal gebeurt.

Valt mij op dat elke dag de hele dag door POD of portscans of UDP flooding plaats vinden!

Wat doet Odido er aan om de gebruiker hiervoor te beschermen?

Wanneer weet je of daadwerkelijk of er iets op je netwerk is gebeurt?

Waarom krijgen de gebruikers een zyxel modem/router met een jip en janneke menu?

Waarom kan ik geen vpn instellen op de router zelf dit is allemaal door odido dicht gespijkerd.

Achter het menu van je router zit gewoon het menu zoals je zou verwachten dat je zelf in ieder geval de keuze hebt om iets aan te passen.

Waarom kan dit niet?

Ik kan wel bij Odido beveiliging aanschaffen weer voor meer geld is dat wel afdoende F-Secure staat nou niet echt heel erg hoog aangeschreven in artikelen over pc beveiliging en op andere apparaten.

 

hoop hier toch wel een soort van antwoord op te krijgen wat mij bevalt!

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Erik7373 

De firewall van de Zyxel-T56 doet zijn werk en blokkeert alle pogingen om binnen je LAN te komen, hiervan zie je dan een melding in de logboek. Mocht je deze meldingen willen verbergen dan kan dat via de logboek instellingen.

De Zyxel-T56 heeft een custom firmware waarop niet alle instellingen toegankelijk zijn voor de consument.

Reageer