Goedemorgen T-Mobile!
Na lang zoeken heb ik ein-de-lijk een oorzaak gevonden voor mijn haperende verbinding, en ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van tekst, uitleg, en hopelijk een oplossing.
Het probleem - Ik gebruik thuis een UDMP ipv de standaard Zyxel modem. Deze is aangesloten op de media converter.
Zodra ik de media converter aansluit op mijn UDMP krijg ik random packet loss, waardoor thuiswerken (Lees bellen via teams) ongemogelijk word gemaakt. Als ik de Zyxel aansluit op de media converter, nergens last van.
Uiteindelijk heb ik mijn WAN interface op de UDMP verhuisd naar een andere poort, en voila, hier werkt het ook prima.
Nu zou je denken, je poort is stuk - maar de gebruikte poort waar ik packet loss op heb werkt wel als ik de zyxel er tussen heb zitten… Rara!
Na wat onderzoek kom ik tot de volgende conclusie. Zowel mijn orginele WAN poort, als de Alternatieve WAN poort als de Zyxel hebben allemaal een ander MAC adres. Dit heeft als gevolg dat ik op alle 3 de mogelijkheden een ander IP adres vanuit T-Mobile krijg.
Op de orginele WAN poort krijg ik namelijk een ip in de 8x.xx.xx.xx range, maar op de alternatieve poort krijg ik een IP in de range 31.xx.xx.xx. Ik heb dan ook het gevoel dat er iets niet lekker gaat met de routering van deze reeks op het T-Mobile thuis netwerk.
Voor nu is het probleem opgelost door gebruik te maken van de alternatieve poort, maar ik zou graag terug willen keren naar het gebruik van mijn WAN poort…. Is het voor T-Mobile mogelijk om alle in-actieve leases die er nu op mijn adres zijn te verwijderen, zodat ik een nieuw IP kan ontvangen op mijn alternatieve poort? Of, als dit niet mogelijk is, kunnen jullie ervoor zorgen dat de routering in het 8x.xx.xx.xx netwerk opgelost word?
Alvast bedankt!