Beantwoord

Probleem met Mesh network EX5601

  • 21 March 2024
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Sinds vorige week heb ik een Odido aansluiting met glasvezel en een EX5601 modem. Voor een goede dekking in huis wil ik  gebruik maken van Wifi plus.

 

Momenteel heb ik twee Zyxel WX5600 aan het netwerk gekoppeld, 1 bedraad en 1 draadloos. Beide apparaten staan echter als client in de Mesh topologie van de MPro Mesh app. Bovendien zie ik op de home pagina van de app: Mesh: Offline.

Alle apparaten in mijn netwerk lopen nu dus via de modem, wat niet optimaal is gezien de beperkte range.

Hoe krijg ik de Mesh functionaliteit geactiveerd en worden de WX5600 ingericht als AP of repeater?

 

 

icon

Beste antwoord door raymondverhoef 21 March 2024, 13:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @raymondverhoef, welkom op onze Community!

Het klopt inderdaad dat de app dit niet laat zien, dit is een firmware bug en wordt opgelost met een volgende update. Zie je het wifipunt wel goed terug als je in het modem kijkt via 192.168.1.1? 

Hoi @raymondverhoef, welkom op onze Community!

Het klopt inderdaad dat de app dit niet laat zien, dit is een firmware bug en wordt opgelost met een volgende update. Zie je het wifipunt wel goed terug als je in het modem kijkt via 192.168.1.1? 

 

Hi @Tommie van Odido ja ik zie hem wel terug. Het is dan alleen ingesteld als client:

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ja ook dit komt door een kleine bug in de firmware @raymondverhoef. Zolang het goed staat bij: https://192.168.1.1/SteeringStatus, is alles goed!

Reageer