Skip to main content

goede dag 

apparaat niet in thuisnetwerk, ik zie hem ook niet in het overzicht bij verbondenheid

im out of option

  • Terug naar standaard fabrieksinstellingen 

het is een onbekende persoon die is verbonden met het zyxel t-54 modem

dus… im stuck with this unkown xxx-pc 

XXXX  <--- video link

 

Moderator edit:  Het is niet verstandig om IP-adressen online te delen.

Ten eerste er werd gezegt dat er geen video gedownload wordt ten tweede youtube is universeel ten derde ik had al een antwoord gekregen over mac device = asustek ten vierde cristien het is heel simpel of je geeft een normal antwoord dat ik ook geholpen kan worden of je antwoord helemaal niet ten vijfde mijn video geeft heel duidelijk aan dat het xxx-pc 192.168.1.201 mac adress 14:da:e9:29:77:1a  niet thuis hoort( niet van dit huis adress hoe moeilijk zoud het moeten zijn om te begrijpen, niet moeilijk dus een nieuwe modem 

 


 @user0087342568  het is heel simpel Dit is een klant helpt klant community dus Iedereen mag reageren.


TIP: ga eens met je buren praten.  


Wat ik even mis in je antwoorden, heb je de naam en wachtwoord van je wifi netwerk al een keer gewijzigd? Ik zie daar volgens mij niet echt een antwoord op. Daarmee zou de boel in principe opgelost moeten zijn als inderdaad iemand je wachtwoord kent. Daarmee bereik je in principe hetzelfde als met een nieuw modem. 


deze vraag, tip en hint is al tig keer gesteld aan @user0087342568 maar hij/zij reageert daar helemaal niet op. Het enige wat eruit komt is ‘ik wil een nieuwe router’. Zo komen we niet tot een oplossing.


Dit begint een behoorlijke ‘rabbit hole’ te worden dit verhaal, maar als software designer denk ik dat je een soort van default even krijgt te zien.

Wat we vaak doen is om te voorkomen dat velden issues in software geven, daar een default waarde aan meegeven. Dat lijkt hier dus ook het geval te zijn, de default komt een split second in beeld voordat de actuele waarde zijn plek inneemt.

Zou dit device echt binnen je netwerk waarneembaar zijn, dan zou je hem dus in de listing terug moeten zien.

Een nieuwe router gaat dit probleem ook niet oplossen, omdat deze default hard coded in de firmware zit.

Ik kan je netwerktool laten installeren, maar merk dat je alleen alles via een mobiel doet .. maar die tools draaien op een PC … en dan moet je er nog mee om kunnen gaan.

Wat ook niet klopt is, dat deze IP nooit veranderd … daar wringt het dan ook al constant. Als je factory reset doet om de haverklap, zal ook de assigned IP/MAC lijst een reset krijgen. Dan is het wel heel toevallig .. en ik bedoel heel heel heel toevallig zijn dat dit device (als het al bestaat) elke keer hetzelfde IP krijgt toegewezen.

Zo’n tool zou kunnen zijn NMAP en een scan voor alle IP’s die in je netwerk zitten en de poorten ..

nmap 192.168.1.0/24

nmap is super agressief, dus mocht je ‘probleem ip’ in je netwerk zitten .. dan gaat deze applicatie hem zeker vinden met de bovenstaande regel.

Goed, ik verlaat deze draad weer … zodra er weer iets voorbij komt wat realistisch is kom ik wel weer eens kijken.


Reageer