Skip to main content

Al een dag of vier ben ik aan het proberen om een Canon PIXMA MG3600 printer aan te sluiten op ons nieuwe netwerk. De klantenservice heeft al van alles gedaan, netwerk gesplitst en weer samengevoegd, van alles uit- en aangezet, ik heb een filmpje gevolgd dat de fabrieksinstellingen zou moeten terugzetten (iets moest 21 keer knipperen en dan moest je op het wifi icoontje klikken, maar toen gebeurde er nog steeds niks), de installatieprogramma's een keer of vijf opnieuw gedownload, maar het netwerk kan hem nog steeds niet vinden.

Ik ben inmiddels wanhopig. Weet iemand wat ik nu nog kan doen? Alvast bedankt.

Hallo @FrietjeMet 

Wat meestal helpt voor printers is:

Ha in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Lukt het dan wel?


beste Waqqas, dank je wel voor je reactie. Ik krijg van Firefox een veiligheidswaarschuwing dat deze site niet veilig is, klopt dat?

Ik durf even niet verder

 


o jee, ik heb het gedaan en nu valt het netwerk er weer eens uit.


Het netwerk is weer wakker, maar ziet helaas nog steeds de printer over het hoofd.


Overigens, toen ik op die instellingenpagina was, stond hij al op WPA2-PSK, dus blijkbaar is dat niet de oplossing.


@FrietjeMet 

Het is gewoon veilig om te web interface te bezoeken, het betreft een pagina die enkel toegankelijk is voor jou.

Heeft de printer een WPS functie? Je kan het daarmee eens proberen.


@FrietjeMet WPS (Wi-Fi Protected Setup) zoek even op verbinding met de WPS knop.

 


Die WPS-knop heb ik gisteravond al een paar keer ingedrukt. Eerst de printer aan en op dat blauwe lichtje klikken, en dan op WPS, en dan andersom, vervolgens allebei uit en weer aangezet, werkte niet.


Ik ken inmiddels de inlogcode uit het hoofd


@FrietjeMet 

Hier staat de juiste manier om te printer via de WPS functie te verbinden.


Dank je wel voor de link, de tekst komt me verdacht bekend voor dus ik vermoed dat ik deze ook al geprobeerd heb. Maar misschien in een vorige configuratie, dus daar kan ik vanavond nog even een poging aan wagen.

Wie weet gaat het nu ineens wel lukken. Bedankt.


Helaas, het netwerk is nog steeds niet geïnteresseerd in een anderhalf jaar oude printer zonder kinderen, ziet er nog goed uit voor haar leeftijd, voor alles in, vooral printen. Hij ziet haar niet staan. ;D

 

Hoe vaak kan je die handelingen (knopjes indrukken en wachten tot er een lampje gaat knipperen, naar beneden hollen naar de WPS knop, weer terughollen om te kijken of er iets veranderd is aan het knipperen) uitvoeren voor je moet besluiten dat dit niet werkt?


Helaas, het netwerk is nog steeds niet geïnteresseerd in een anderhalf jaar oude printer zonder kinderen, ziet er nog goed uit voor haar leeftijd, voor alles in, vooral printen. Hij ziet haar niet staan. ;D

 

Hoe vaak kan je die handelingen (knopjes indrukken en wachten tot er een lampje gaat knipperen, naar beneden hollen naar de WPS knop, weer terughollen om te kijken of er iets veranderd is aan het knipperen) uitvoeren voor je moet besluiten dat dit niet werkt?

Ik heb ook ooit een printer in het netwerk gehangen.

Via de printer, of een app, verbindt u de printer met uw netwerk.

U kiest de netwerknaam van uw zyxel, en vult daarna het wachtwoord in.

Exact hetzelfde als wat u deed met uw mobiel of tablet.

 

En dan gaat het ergens mis begrijp ik?


Hoi Darkman, dank je wel voor je reactie.

En ja, ik heb deze printer aan mijn vorige netwerk gewoon kunnen aankoppelen met de Cannon installatiehandleiding (weet niet of dat een app heet, maar hij deed het wel), en bij mijn nieuwe Odido netwerk lukt er helemaal niets. En ik doe, voor zover ik weet, precies hetzelfde. De printer heeft geen schermpje of zo, dus ik kan bij de printer zelf helaas niets intypen.

Wat er in de link van Waqqas stond heb ik precies gedaan, en tot en met het indrukken van de wifi knop op de printer gebeurt er wat er staat, maar als ik het WPS-knopje (en het maakt niet uit hoe lang, de eerste sessie 4 seconden, en later 10, 20 resp. 30 seconden) indruk licht de hele modem op als een kerstboom op Times Square, maar het blauwe wifi lampje op de printer blijft knipperen, en vaak doet het alarmlichtje nog gezellig mee.

Ik vrees dat ik studentaanhuis er maar bij moet gaan halen, want ik zit nu al een week zonder printer. (Wel goed voor paperless, uiteraard, maar soms heb je toch echt iets op papier nodig). Tenzij iemand uit de vorige opsomming nog een foutje haalt, natuurlijk. Dan houd ik mij aanbevolen.


Heeft u een smartphone? 

Er is een app van Canon, wellicht te proberen of de printer dan gevonden wordt.

Dan is duidelijk dat de wifi van de printer het nog doet. 

Welk modem heeft u van odido? 

De klantenservice heeft al gepoogd te helpen, dus hoop dat de laatste firmware er op staat?

Op de t56 waren wel wat wifi connectie dingen.. 

 

Hier ook nog een link naar de Canon site met een installatie programma: Canon software


@FrietjeMet 

Heeft de klantenservice ook 5 GHz uitgeschakeld of misschien kan je dat zelf eens proberen en verbind de printer wel meg een mobiele hotspot?


@JwBokx : ik heb een smartphone (denk ik, ik ben niet echt erg digi-savvy), dus ik zal die placemat met aansluit-instructies weer uit de ordner halen (het stuk over de telefoon had ik overgeslagen omdat ik dacht dat dat niet aan de orde was). Maar dat kan misschien werken, dank je wel.

De WiFi van de printer zou moeten werken, hij deed het vorige week met het oude netwerk nog wel.

Het modem is inderdaad zyxel t56, ook dat nog. Ik meen me wel te herinneren dat een van de medewerkers die ik aan de chat heb gehad het over firmware had gehad. Zij (of een van de andere vier die ik inmiddels hierover heb gesproken/gechat) heeft inderdaad 5G uitgezet, maar ook dat mocht niet baten.

@Waqqas Een mobiele hotspot had ik nog niet geprobeerd, Maar dat heb je toch alleen nodig als je ergens zit zonder modem en je wil een ander apparaat internet op helpen?


@FrietjeMet 

Even om te kijken of je wel kan verbinden met een andere netwerk.


Sorry dat ik mij een tijdje niet meldde, maar ik ben er nog steeds niet uit. Ik had de printer beneden gezet, en daar deed hij het wel. Toen ontdekte ik dat de Wifi-plus versterker alle dienst weigerde, dus het arme ding was boven gewoon niet binnen bereik. De Wifi-plus bleek niet goed gereset te zijn na de zoveelste splitsing en weer samenvoeging van het netwerk.

Na goed resetten deed internet het overal eindelijk wel. Toen zette ik de printer weer boven, maar het netwerk kon hem weer niet vinden. Na nog een paar keer netwerk splitsen en printer op en neer sjouwen heb ik een printerkabel gekocht.

Bedankt allen voor het meedenken.


Reageer