Skip to main content

Ik probeer de ports 8211, 27015, 27016 en 25575. Ik heb hiervoor de video van TroubleChute gevolgd over hoe een server voor Palworld te maken. Daar zijn deze ports voor. Ik heb naar mijn idee alle stappen die gedaan moeten worden gedaan voor het forwarden van deze ports op de Zyxel T50 maar toch wordt aangegeven dat ze nog dicht staan. Hierbij wat screenshots. Kan iemand me helpen? Mijn computer staat aangesloten door een ethernet kabel vanaf de modem naar een splitter en vanaf deze naar de computer. Ik heb geen glasvezel.

 

 

Je WAN interface staat op Ethernet. Dat is bedoeld voor glasvezel. Je zult daar DSL optie moeten kiezen.


Je WAN interface staat op Ethernet. Dat is bedoeld voor glasvezel. Je zult daar DSL optie moeten kiezen.

Ah ik dacht dat ETH voor een aansluiten met ethernet kabel was. Maar DSL is dus daar dan voor met de 100mbits/s internet begrijp ik? Ga ik vanmiddag even checken! Bedankt.


Zie ook een verschil in fixed IP en de toegewezen IP in je forwarding rules, zo staat de fixed op 192.1.68.1.230 en de rule op 192.168.1.231 .. dus welke is het?


Zie ook een verschil in fixed IP en de toegewezen IP in je forwarding rules, zo staat de fixed op 192.1.68.1.230 en de rule op 192.168.1.231 .. dus welke is het?

de 230. Die staat bij mn ipv4 ipconfig


Hier staan verschillende IP’s, dus welke is nu de FIXED server IP .. 230 of 231?


Ik heb nu de ADSL optie aangezet bij alle 4 de poorten en de ip naar 230 gezet. De ports staan nogsteeds dicht.


Als je nu op de betreffende sever PC kijkt welke IP die heeft, is dat dan ook 192.168.1.230?

Zit er een firewall op die server PC, Windows bijv.?

Heb je na alle instellingen het modem ook gereboot?

Er zijn ook ervaringen, dat men gewoon weer even vanuit een schone lei moet beginnen. Hiermee bedoel ik een factory reset, om vervolgens de rules opnieuw aan te maken. Dan na het aanmaken een reboot, wat soms dan toch tot een werkende poort forwarding komt.

Hou er rekening mee, dat heel veel online tools alleen maar met TCP om kunnen gaan en dus niet met UDP.


Als je nu op de betreffende sever PC kijkt welke IP die heeft, is dat dan ook 192.168.1.230?

Zit er een firewall op die server PC, Windows bijv.?

Heb je na alle instellingen het modem ook gereboot?

Er zijn ook ervaringen, dat men gewoon weer even vanuit een schone lei moet beginnen. Hiermee bedoel ik een factory reset, om vervolgens de rules opnieuw aan te maken. Dan na het aanmaken een reboot, wat soms dan toch tot een werkende poort forwarding komt.

Hou er rekening mee, dat heel veel online tools alleen maar met TCP om kunnen gaan en dus niet met UDP.

Wat betreft UDP TCP heb ik een video gevolgd die deze waarden aangaf per port. Bij ipconfig op mijn computer (Die ik gebruik als de server) staat IPv4 Adress 192.168.1.230. Wat betreft firewall krijg ik het volgende terug op powershell:
 

Name                          : {9144cef7-91e7-4074-8404-9040ecc1fd1e}
DisplayName                   : Wesley's Server
Description                   :
DisplayGroup                  :
Group                         :
Enabled                       : True
Profile                       : Any
Platform                      : {}
Direction                     : Inbound
Action                        : Allow
EdgeTraversalPolicy           : Block
LooseSourceMapping            : False
LocalOnlyMapping              : False
Owner                         :
PrimaryStatus                 : OK
Status                        : The rule was parsed successfully from the store. (65536)
EnforcementStatus             : NotApplicable
PolicyStoreSource             : PersistentStore
PolicyStoreSourceType         : Local
RemoteDynamicKeywordAddresses : {}
PolicyAppId                   :

Name                          : {f8d31a0f-36b3-4a74-abaf-60a40df3c081}
DisplayName                   : Wesley's Server
Description                   :
DisplayGroup                  :
Group                         :
Enabled                       : True
Profile                       : Any
Platform                      : {}
Direction                     : Outbound
Action                        : Allow
EdgeTraversalPolicy           : Block
LooseSourceMapping            : False
LocalOnlyMapping              : False
Owner                         :
PrimaryStatus                 : OK
Status                        : The rule was parsed successfully from the store. (65536)
EnforcementStatus             : NotApplicable
PolicyStoreSource             : PersistentStore
PolicyStoreSourceType         : Local
RemoteDynamicKeywordAddresses : {}
PolicyAppId                   :

Name                          : {248c08b6-20c4-4692-913e-ddba4e12bf32}
DisplayName                   : Wesley's Server
Description                   :
DisplayGroup                  :
Group                         :
Enabled                       : True
Profile                       : Any
Platform                      : {}
Direction                     : Outbound
Action                        : Allow
EdgeTraversalPolicy           : Block
LooseSourceMapping            : False
LocalOnlyMapping              : False
Owner                         :
PrimaryStatus                 : OK
Status                        : The rule was parsed successfully from the store. (65536)
EnforcementStatus             : NotApplicable
PolicyStoreSource             : PersistentStore
PolicyStoreSourceType         : Local
RemoteDynamicKeywordAddresses : {}
PolicyAppId                   :

Name                          : {711c73f5-500d-4f51-9f55-619d41659b97}
DisplayName                   : Wesley's Server
Description                   :
DisplayGroup                  :
Group                         :
Enabled                       : True
Profile                       : Any
Platform                      : {}
Direction                     : Inbound
Action                        : Allow
EdgeTraversalPolicy           : Block
LooseSourceMapping            : False
LocalOnlyMapping              : False
Owner                         :
PrimaryStatus                 : OK
Status                        : The rule was parsed successfully from the store. (65536)
EnforcementStatus             : NotApplicable
PolicyStoreSource             : PersistentStore
PolicyStoreSourceType         : Local
RemoteDynamicKeywordAddresses : {}
PolicyAppId                   :

 

Factory reset heb ik gedaan voor het instellen van de ports. Reboot zal ik gelijk proberen.


Het heeft allemaal nog niet gewerkt. Ze staan nogsteeds op closed. Iemand nog een suggestie?


@WesleyNederpel Ik lees hierboven dat je bij port fowarding voor ADSL gekozen hebt. Ik neem aan dat je daarmee AD_Internet bedoelt. Kun je eens proberen om VD_Internet te kiezen bij Interface? Mocht het nog niet werken, kun je controleren of de poorten binnen je eigen netwerk wel bereikbaar zijn?


Dit screenshot komt uit de T50, maar had begrepen dat de T54 of T56 iets andere benamingen heeft.

Dit komt uit mijn topic ooit uit de tijd van de T50

Maar controleer ook even wat @TMTV aangeeft, werken de poorten wel intern op je LAN.


Dit screenshot komt uit de T50, maar had begrepen dat de T54 of T56 iets andere benamingen heeft.

Dit komt uit mijn topic ooit uit de tijd van de T50

Maar controleer ook even wat @TMTV aangeeft, werken de poorten wel intern op je LAN.

hoe controleer ik dat? Ik zal morgen VD eens proberen


Reageer