Skip to main content

portforwarden Klik & Klaar moden NR5307


Als ik bij de netwerkinstelling- NAT een range poorten open zet. Bij voorbeeld poort 1-1000. dan kan alleen verkeer op poort 22, 80 en 443 mijn synology server bereiken, de overige poorten krijg ik niet geopend. Wat doe ik verkeerd ? of zit er in NR5307 een fout of beveiliging.

 

 

Uitgelichte reactie

23 oktober 2024

Weet niet welke NAS je hebt, maar als het een Synology NAS is probeer dan eens Tailscale (gratis) VPN.

https://youtu.be/cCZmXpkcJEk?si=2edj6vTKnCJeT1pa

Ben zelf ook wel benieuwd of K&G ook om kan gaan met Tailscale, denk het wel .. maar iemand om te testen of het lukt zou fijn zijn.

Tailscale draait hier op de pfSense router/firewall, zodat ik zelfs op local IP/hostname op alle devices in mijn netwerk kan komen.

15 reacties

  • 121 reacties
  • 23 oktober 2024

Zet gewoon poorten individueel open. En niet zo'n grote range. Daar is het helemaal niet voor bedoeld. 


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2091 reacties
  • 23 oktober 2024

Weet niet welke NAS je hebt, maar als het een Synology NAS is probeer dan eens Tailscale (gratis) VPN.

https://youtu.be/cCZmXpkcJEk?si=2edj6vTKnCJeT1pa

Ben zelf ook wel benieuwd of K&G ook om kan gaan met Tailscale, denk het wel .. maar iemand om te testen of het lukt zou fijn zijn.

Tailscale draait hier op de pfSense router/firewall, zodat ik zelfs op local IP/hostname op alle devices in mijn netwerk kan komen.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 oktober 2024

@Nick40, bedankt voor je antwoord.

Ik begon met het open zetten van enkele poort, wat dus helaas elke keer niet lukte.

Met het open stellen van een grote range, hoopte ik poorten te vinden die wel open kunnen.

En dan de range terug scalen naar deze specifieke poort.

 

onder tussen zijn er meer gebruiks die problemen met portforwarden ervaren met de NR5307.

 

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 oktober 2024

@Pieter_b, Bedankt voor je suggestie.

Ik ga er vanuit dat het portforward probleem spoedig wordt opgelost. Dat de NAT functie weer volledig operationeel is bij een volgende firmware update. Wordt dit niet opgelost dan zal ik de tailscale optie eens nader bekijken. 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 25 november 2024

@odido is er nog nieuws zou graag weer bij mijn nas kunnen 


  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 30 december 2024

Gister Klik & Klaar geïnstalleerd en portforwarding ingesteld voor mijn Synology (per poort, geen reeks) en ik kan mijn Synology bereiken vanaf buiten.

Als je Synology QuickConnect gebruikt is portforwarding niet eens nodig…

 

Zie ook het andere onderwerp over Synology


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 12 februari 2025

Odido please give us a IP passthrough or Bridging option for the Zyxel NR5307 (Klik n Klaar). I need several ports open for my services. I have this service for a few weeks, and i see plenty of people complaining already. We need a resolution on this ports issue. Is there a time line for this? When can we expect these problems solved?


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 17 februari 2025

Zou leuk zijn als jullie (odido) eens zouden reageren 

Volgens mij is het ook geregeld door de authoriteit consumenten markten dat het VERPLICHT is dat je je eigen router kan gebruiken, en dat een provider daar de medewerking aan moet verlenen door het verstrekken van de benodigde gegevens.


Beste Odido,

Het is natuurlijk erg makkelijk om mensen naar de community te sturen maar geef dan in ieder geval een fatsoenlijk antwoord. En laat ons niet aan darren en in de kou staan.

Graag een antwoord!

Gr.

Maurice


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 april 2025

Een andwoord/oplossing is erg moelijk voor odido


Odido: We zijn weer een dag verder. Wat is de reactie?

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 16 april 2025

Bumpen van je topic heeft een onbedoelde uitwerking. Dit is een klant helpt klant community. Zolang klanten (of jezelf met bumpen) er activiteit in een topic is komt het niet bovenaan de aandachtlijst van Moderators te staan. 

Moderators geven in een ander topic aan dat e.e.a. wel wordt onderzocht om te kijken of port forwarding kan worden toegevoegd aan klik en klaar maar dat dit niet op korte termijn te verwachten is vanwege de complexiteit,

Klik en klaar is maandelijks opzegbaar indien het niet (meer) aan jou behoeftes voldoet. 


@eric In de eerste plaats is het fatsoenlijk om op iemand te reageren. 

Tweede plaats Als het ergens genoemd word wat ik niet gevonden heb is het netjes om dat aan te geven want dit is een verlengstuk van de servicedesk.

derde plaats kan ik niet anders omdat mijn internet al 2 weken niet meer werkt en Odido dit niet kan regelen. Klik en klaar is dus de noodoplossing die ik niet echt kan opzeggen.

Ik kan dus niet zoveel met je opmerkingen. Het maakt het alleen maar erger.

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 16 april 2025

Als noodoplossing kun je in iedergeval het internet OP. Inkomend is dus in het noodsenario niet mogelijk. Hopenlijk kunnen ze je vaste verbinding toch op een redelijk termijn herstellen. Maar als bijvoorbeeld een glasvezel verbinding buiten het pand kapot is, dan kan dat soms even duren.


Het is inderdaad het glasvezel draadje maar aan de binnenkant. Maar 2 weken is erg lang.

Het klik en klaar moden zou het intern verkeer wel aan moeten kunnen. En ik heb het ook nodig. Nu kan ik mijn mail via mijn server niet meer gebruiken. Dat lukte wel met het andere modem.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen