Skip to main content

Als ik bij de netwerkinstelling- NAT een range poorten open zet. Bij voorbeeld poort 1-1000. dan kan alleen verkeer op poort 22, 80 en 443 mijn synology server bereiken, de overige poorten krijg ik niet geopend. Wat doe ik verkeerd ? of zit er in NR5307 een fout of beveiliging.

Zet gewoon poorten individueel open. En niet zo'n grote range. Daar is het helemaal niet voor bedoeld. 

Weet niet welke NAS je hebt, maar als het een Synology NAS is probeer dan eens Tailscale (gratis) VPN.

Ben zelf ook wel benieuwd of K&G ook om kan gaan met Tailscale, denk het wel .. maar iemand om te testen of het lukt zou fijn zijn.

Tailscale draait hier op de pfSense router/firewall, zodat ik zelfs op local IP/hostname op alle devices in mijn netwerk kan komen.

@Nick40, bedankt voor je antwoord.

Ik begon met het open zetten van enkele poort, wat dus helaas elke keer niet lukte.

Met het open stellen van een grote range, hoopte ik poorten te vinden die wel open kunnen.

En dan de range terug scalen naar deze specifieke poort.

onder tussen zijn er meer gebruiks die problemen met portforwarden ervaren met de NR5307.

@Pieter_b, Bedankt voor je suggestie.

Ik ga er vanuit dat het portforward probleem spoedig wordt opgelost. Dat de NAT functie weer volledig operationeel is bij een volgende firmware update. Wordt dit niet opgelost dan zal ik de tailscale optie eens nader bekijken. 

Reageer