Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb sinds kort een Odido abonnement, maar ik krijg het niet voor elkaar om een poortenreeks te openen.

De poorten 31400 t/m 31409 heb ik opengezet. Maar als ik van buiten een poortcheck die blijken alle poorten gesloten te zijn.

Het netwerk bestaat uit een router, Zyxel T-56, en een “glas naar utp kastje”. (Huawei OptiXstar HN8010Ts-20)

Ik heb in de instellingen gekeken van de Huawei, maar het lijkt dat ik daar niks in hoef aan te passen.

Iemand tips?

Groet, Mike.

De portchecker moet natuurlijk wel iets hebben wat een respons terug stuurt. Wat heb je aangesloten wat op die poortnummers reageert?

Hallo @MikeyMikeNL 

In deze handleiding lees je stap voor stap hoe je poorten open zet in de Zyxel-T56.

Hallo @MikeyMikeNL 

Wees eerst zeker of intern alles op de rit staat, dat dus de service die je wilt bereiken intern op de betreffende poort / poorten werkt.

Dit zou je eenvoudig kunnen doen met NMAP.

In jouw geval zou het dan worden;

nmap -p 31400-31409 192.168.x.xxx <- x je gebruikte IP subnet

Hiermee check je met 1 code regel of de hele range een reply geeft, maar als er niets terug komt … dan is er werk aan de winkel.

BTW, als je niet weet welke poorten wel of niet open staan op jouw server IP, maak dan gebruik van de volgende switch;

nmap -p- 192.168.x.xxx <- x je gebruikte IP subnet

Voorbeeld van een specifieke IP bij deze -p- switch

Reageer