Beantwoord

Porten openen Zyxel T-56

  • 23 March 2024
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb sinds kort een Odido abonnement, maar ik krijg het niet voor elkaar om een poortenreeks te openen.

De poorten 31400 t/m 31409 heb ik opengezet. Maar als ik van buiten een poortcheck die blijken alle poorten gesloten te zijn.

 

Het netwerk bestaat uit een router, Zyxel T-56, en een “glas naar utp kastje”. (Huawei OptiXstar HN8010Ts-20)

Ik heb in de instellingen gekeken van de Huawei, maar het lijkt dat ik daar niks in hoef aan te passen.

Iemand tips?

 

Groet, Mike.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 23 March 2024, 19:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De portchecker moet natuurlijk wel iets hebben wat een respons terug stuurt. Wat heb je aangesloten wat op die poortnummers reageert?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MikeyMikeNL 

In deze handleiding lees je stap voor stap hoe je poorten open zet in de Zyxel-T56.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @MikeyMikeNL 

Wees eerst zeker of intern alles op de rit staat, dat dus de service die je wilt bereiken intern op de betreffende poort / poorten werkt.

Dit zou je eenvoudig kunnen doen met NMAP.

In jouw geval zou het dan worden;

nmap -p 31400-31409 192.168.x.xxx <- x je gebruikte IP subnet

Hiermee check je met 1 code regel of de hele range een reply geeft, maar als er niets terug komt … dan is er werk aan de winkel.

BTW, als je niet weet welke poorten wel of niet open staan op jouw server IP, maak dan gebruik van de volgende switch;

nmap -p- 192.168.x.xxx <- x je gebruikte IP subnet

Voorbeeld van een specifieke IP bij deze -p- switch

 

Reageer