Skip to main content

poort 8000 en 8001 openzetten


Beste mensen voor mijn camera’s (Hikvison) heb ik de poorten 8000 en 8001 nodig om te forwarden naar mijn thuis netwerk.

Het Odido hulpcentrum (telefonisch) kan dit kennelijk niet oplossen. Misschien dat er hier iemand is die mij kan helpen.

Als  forward regels heb ik dit ingesteld > 

 

Uitgelichte reactie

8 april 2025

De server poort voor mobiel is op de Hikvison zelf volgens mij ook gewoon 8000. De 80 is voor webaccess. Dus volgens mij moet je 8000 doorzetten naar 8000 en niet naar 80.

En als je beeld wilt hebben moet je ook 554 of 10554 doorzetten (even kijken in je apparaat welke).

 

For web browser access:

  • The HTTP port. By default, this is set to 80. But can be customized.

For mobile app (Hik Connect) and IVMS-4200 on a PC:

  • The Server port. By default this is set to 8000. But can be customized. 
  • The RTSP port. By default this can be either 554 or 10554. But can be customized. 

The ports should be opened and forwarded to the IP address of the device you are wanting to access from outside the local network. 

 

Please note: The task of port forwarding is provided by the local IT person or internet provider. Hikvision support can only provide information on what ports need to be forwarded. 

6 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1129 reacties
  • 8 april 2025

De server poort voor mobiel is op de Hikvison zelf volgens mij ook gewoon 8000. De 80 is voor webaccess. Dus volgens mij moet je 8000 doorzetten naar 8000 en niet naar 80.

En als je beeld wilt hebben moet je ook 554 of 10554 doorzetten (even kijken in je apparaat welke).

 

For web browser access:

  • The HTTP port. By default, this is set to 80. But can be customized.

For mobile app (Hik Connect) and IVMS-4200 on a PC:

  • The Server port. By default this is set to 8000. But can be customized. 
  • The RTSP port. By default this can be either 554 or 10554. But can be customized. 

The ports should be opened and forwarded to the IP address of the device you are wanting to access from outside the local network. 

 

Please note: The task of port forwarding is provided by the local IT person or internet provider. Hikvision support can only provide information on what ports need to be forwarded. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 april 2025

Aanpassing gedaan zoals rvk01 beschreef, echter zonder resultaat. Volgens Portchecker staat de poort nog steeds dicht.

 


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1129 reacties
  • 9 april 2025

Heb je de router al eens gerestart?

Het is nl raar dat poort 80 bij jou ook dicht staat terwijl je die naar de router zelf doorgezet hebt. Overigens moet je die wel weer weghalen want je wil poort 80 niet open zetten naar de router. Naar een camera kan wel maar ook dat zou ik niet doen. Alleen 8000 en 554.

Weet je ook zeker dat de camera op dat ip adres staat en luistert naar die poorten?

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 april 2025
rvk01 schreef:

Heb je de router al eens gerestart?

Het is nl raar dat poort 80 bij jou ook dicht staat terwijl je die naar de router zelf doorgezet hebt. Overigens moet je die wel weer weghalen want je wil poort 80 niet open zetten naar de router. Naar een camera kan wel maar ook dat zou ik niet doen. Alleen 8000 en 554.

Weet je ook zeker dat de camera op dat ip adres staat en luistert naar die poorten?

 

Router/modem herstart echter blijft hetzelfde. de poort 8000 blijft dicht volgens de portchecker. Ik weet het ook niet meer. IP-adres/poort staan op het camerasysteem goed ingesteld.


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1129 reacties
  • 10 april 2025

Het enige dat ik me dan nog voor kan stellen is dat de Firewall bij Beveiliging > Firewall op Hoog ingesteld staat. Dan kun je nog wel internetten op HTTP(S) en mail… maar alle andere poorten staan dan dicht. Alleen dacht ik dat de port forwarding daar wel gewoon voorkeur over had voor van buiten naar binnen (maar weet dat niet zeker).

Anders weet ik het ook niet.

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 11 april 2025
rvk01 schreef:

Het enige dat ik me dan nog voor kan stellen is dat de Firewall bij Beveiliging > Firewall op Hoog ingesteld staat. Dan kun je nog wel internetten op HTTP(S) en mail… maar alle andere poorten staan dan dicht. Alleen dacht ik dat de port forwarding daar wel gewoon voorkeur over had voor van buiten naar binnen (maar weet dat niet zeker).

Anders weet ik het ook niet.

 

Zo staat firewall ingesteld, dus dat zou goed moeten zijn.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen