Hallo, ik ben een nieuwe klant sinds 1-1 en heb niks te klagen over de ping/snelheid/stabiliteit van mijn 1gbit verbinding.
Maar bij een poort test van buitenaf blijkt dat poort 443 in de router (Zyxel VMG8825-T50) op forwarding staat. Aangezien ik dit niet heb ingegeven en dus ook geen forwarding IP heb aangegeven vraag ik me af waar dit vandaan komt.
Wifi staat uit (externe Unifi AP), UPNP staat uit.
Waar kan ik deze portforwarding checken in de router? Ik zie nergens een menu daarvoor.
Bladzijde 1 / 1
Hallo @oppersnokker
Je zou dan in de Zyxel een regel moeten zien bij het menu > netwerkinstellingen > NAT > poortdoorschakeling.
Daar kan je portforwarding toepassen
@oppersnokker
Controleer hier
Bedankt voor de reacties maar dit menu is leeg.
Maar op elke poort checker die ik probeer op mijn IP adres staat dat 443 open is.
@oppersnokker
Controleer hier
Kijk ook eens op deze pagina Remote Management.
@oppersnokker
Controleer hier
Kijk ook eens op deze pagina Remote Management.
WAN staat overal uit.
@oppersnokker Blijft de poort open als je het modem een factory reset geeft?
@oppersnokker Blijft de poort open als je het modem een factory reset geeft?
Heb ik 2 weken geleden nog gedaan en niet meer aan gezeten. Maar ik zal het nog een keer doen.
Al geprobeerd met een browser verbinding te maken?
In mijn geval gebeurt er niets, alleen als het bij remote management aan staat krijg ik de inlog pagina van de modem. Niks aan de hand.
Top om te zien hoeveel er meegedacht wordt, grote dank voor jullie inzet!
Al geprobeerd met een browser verbinding te maken?
In mijn geval gebeurt er niets, alleen als het bij remote management aan staat krijg ik de inlog pagina van de modem. Niks aan de hand.
Zou kunnen maar het feit dat ik met een terminal programma zoals hercules op poort 443 een connectie kan opnenen naar mijn router smaakt me niet goed. Er staat dus wel iets open ……. ergens …….
De poort is aanwezig voor remote management van de routers webpagina's maar als het uit staat kan er geen verbinding gemaakt worden.
Putty vind een verbinding maar wordt er direct uitgegooid.
Het zelfde beeld na een scan met NMAP de poort is open en daarachter bevind zich de
<title>.::Welcome to the Web-Based Configurator </title>
Maar omdat het ontbreekt geen verdere acties en toegang tot de router.
Zoals gezegd, niks aan de hand.
@oppersnokker Heb je wel UPnP aangehad in het verleden? Toggle het nog eens aan en uit. Kan zijn dat bij uitzetten de poorten niet lekker zijn gesloten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.