Hi @Buckweasel1996, welkom op onze Community!
Dat kan ik voor je regelen. Kan je mij een privébericht sturen met daarin het modem ID en een dag + tijdstip wat jou uitkomt om 20 minuutjes te nemen om het modem om te zetten? Dan ga ik dat voor je regelen!
zeker ! ik heb je een pm gestuurt met mijn modem id het kan vandaag en morgen hele dag.
Hi @Buckweasel1996, ik zie dat het Modem ID al geregistreerd is. Je zou online moeten komen.
Heb je wel een Fritzbox met GPON module en niet met XGS-PON? Je zit namelijk op een GPON technologie en niet op XGS-PON.
Oei heb inderdaad de verkeerde XGS-PON heb ik ga effen een andere halen dus je krijgt effen een andere modem id.
Dat is prima @Buckweasel1996, ik heb voor nu ons eigen ONT geregistreerd zodat je wel internet hebt!
@Buckweasel1996
Als je op GPON zit kun je ook het serienummer van de Huawei GPON ONT klonen.
Voordeel hiervan is mocht er een probleem zijn kun je zonder tussenkomst Odido de Huawei er achter doen.
Zie dit topic hoe je dit doet.
@peter-keetfm o deze had ik nog niet gezien op de form deze ingesteld werkt nu prima bedankt voor je info !
@Tommie van Odido
alles werkt weer maar wel misschien handig om te telefoon center effen in te richten over dit voor eigen modem dat je het bij de form moet inrichten.
moet er wel bij zeggen dat de glasvezel kabel die er bij zat niet kan gebruiken is SC-APC/SC-APC die Huawei gebruikt de fritz!box 5530 Fiber gebruikt weer een andere : SC-APC/LC-APC Glasvezelkabel
je ken deze sets kopen op Fritzshop:
router/modem:
https://fritzshop.nl/fritzbox/12004-fritzbox-5530-fiber-gpon.html
je kan ook de AON versie hiervoor gebruiken blijkbaar volgens Fritz als Gpon versie uitverkocht is:
https://fritzshop.nl/fritzbox/1358-fritzbox-5590-fiber-aon.html
Glasvezelkabel:
https://fritzshop.nl/glasvezel/1178-sc-lc-groen-sc-apclc-apc-glasvezelkabel-set.html
misschien handig om dit in archief te zetten om verder mensen te helpen.
ieder geval bedankt voor alle hulp.
jeroen.
@Buckweasel1996
Top dat het werkt.
Dit forum is er ook voor klant hebt klant.
En je wordt hier ook goed geholpen door de Odido Moderators.
Omdat er zoveel soorten routers zijn kan de klantenservice daar geen support op geven.