Skip to main content
Beantwoord

Overstap van KPN AON fiber naar Odido

  • 9 June 2024
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Ik woon in de gemeente Maasdriel en gebruik nu nog KPN internet via glasvezel. Dat is een AON oplossing en ik gebruik hier een SFP rechtstreeks in mijn router (minder kastjes, minder kans op storing)

Nu vraag ik mij af hoe en/of waar ik vooraf kan controleren of ik na mijn overstap naar Odido nog steeds AON krijg aangeboden ? Ik lees namelijk dat het vaak GPON wordt.

Bij mijn bestelling werd aangegeven dat mijn Odido internet gebruik maakt van het KPN netwerk bij mij. Betekend dat automatisch ook AON ?

Is er misschien een website waar je dit kan opzoeken ? Of is er misschien een Odido medewerker online die dit kan controleren.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Kijk eens tot welke snelheid je op jouw adres aangesloten kan worden.  Tot 1 gbit, dan kan AON, maar als ook hoger kan, dan gaat dat veranderen, ook als je tot 1 gbit besteld.

Kijk eens tot welke snelheid je op jouw adres aangesloten kan worden.  Tot 1 gbit, dan kan AON, maar als ook hoger kan, dan gaat dat veranderen, ook als je tot 1 gbit besteld.

Ik kan maximaaal gigabit (1 gbit) krijgen op mijn adres

Reputatie 7
Badge +14

Dan is de kans groot dat het zo blijft. Maar net als bij mobiel met b.v. 2G, de techniek gaat verder en wordt soms uitgefaseerd. Dus dan zul je ook (bij KPN) een keer naar (xgs)pon gemigreerd worden. Gedreven door de vraag naar hogere snelheden en lagere kosten. Dus je eigen apparatuur een beetje up to date houden kan geen kwaad.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @cremersdh 

KPN is al bezig met het omzetten van bestaande AON netwerken naar XGSPON met als doel dat alles XGSPON wordt. Ik denk dat de kans groter is dat je een XGSPON verbinding krijgt..

Reageer