overgestapt naar idido, maar nu kan ik geen verbinden meer maken met beveilings camera's op mijn telefoon

  • 5 April 2024
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

@Odido  Afgelopen Dinsdag over gestapt naar odido, En nu kan ik geen verbinding meer maken 

met mijn beveiligings camera's op mijn telefoon.

via de klantenservice is die wifi nu terug gezet naar 4.2 ipv 5 (als ik het goed zeg) en nu doet mijn printer het ook al inmiddels alleen kan ik nog steeds niet inloggen op mijn beveiligen camera's.

kan iemand mij helpen ?

Tommie van Odido 28 dagen geleden

Hoi @88sandra88, welkom bij Odido en op onze Community!

Dat is inderdaad niet zo handig, ik kijk graag met je mee en hopelijk kan ik het voor je oplossen. Ik ga je op een lijst zetten zodat de firmware geüpgraded wordt, er zit een bug in de oude firmware dat sommige smart apparaten geen verbinding kunnen krijgen met het modem. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Voor nu heb ik Wifi 6 uitgeschakeld op het modem, kan je het modem eens 30 seconden stroomloos maken en rustig laten opstarten. Kun je nu weer verbinding maken met je camera's? Heb je de camera's wel opnieuw ingesteld trouwens?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @88sandra88, welkom bij Odido en op onze Community!

Dat is inderdaad niet zo handig, ik kijk graag met je mee en hopelijk kan ik het voor je oplossen. Ik ga je op een lijst zetten zodat de firmware geüpgraded wordt, er zit een bug in de oude firmware dat sommige smart apparaten geen verbinding kunnen krijgen met het modem. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Voor nu heb ik Wifi 6 uitgeschakeld op het modem, kan je het modem eens 30 seconden stroomloos maken en rustig laten opstarten. Kun je nu weer verbinding maken met je camera's? Heb je de camera's wel opnieuw ingesteld trouwens?

Reputatie 7
Badge +5

@88sandra88 

Misschien is e.e.a. het eenvoudigste aan het werk te krijgen door de camera's een fabriek reset te geven.

Uiteraard na eerst de tips van @Tommie van Odido opgevolgd te hebben.

Door de wijziging van provider is ook je Internet IP adres veranderd. Soms maken camera’s verbinding via een zogenaamde InternetServer en die maakt dan gebruik van jouw internet IP adres.

Reputatie 4
Badge

@88sandra88

Misschien is e.e.a. het eenvoudigste aan het werk te krijgen door de camera's een fabriek reset te geven.

Uiteraard na eerst de tips van @Tommie van Odido opgevolgd te hebben.

Door de wijziging van provider is ook je Internet IP adres veranderd. Soms maken camera’s verbinding via een zogenaamde InternetServer en die maakt dan gebruik van jouw internet IP adres.

Camera’s die gebruik maken van een externe server doen dat (qua ip adres) op dezelfde manier als wij hier verbinding maken met de odido community server. Je browser (of de camera) legt contact met de server, en deze stuurt de data terug naar hetzelfde adres als waarvan hij de aanvraag ontvangen heeft. Verandering van extern ip adres heeft dus nauwelijks gevolgen. Zodra de camera weer verbinding probeert te leggen weet de server meteen wat het nieuwe adres is.

Als een fabrieksreset nodig is is er wat anders aan de hand dan alleen wijziging van extern ip adres.

Reageer