Skip to main content

Opzeggen heel Odido abonnement

• August 1, 2025
  • 16 reacties
  • 128 Bekeken

Ik ben echt niet tevreden sinds ik bij jullie zit (internet + mobiel), jullie hebben in mijn ogen veel vaker storing dan andere providers en vooral mobiel netwerk is een drama (veel plekken gewoon geen bereik, hele TS gedaan en het ligt gewoon bij jullie netwerk en niet aan mijn mobiel of wat dan ook).

volgens de AV zit ik een jaar vast aan het abonnement maar ik wil er echt vanaf, graag hoor ik van iemand hoe ik dit in orde kan maken. Stap ik over naar KPN

August 1, 2025

Hallo ​@mugen4u 

Zit je nog in je bedenktijd of niet meer? Indien niet dan wordt het lastig.

De mobiele storing is inmiddels verholpen, voor thuis internet had ik geen last van een storing, misschien komt dat doordat ik andere DNS servers gebruik? Zou jij ook kunnen doen.

Is de storing inmiddels verholpen bij jou?

16 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 1, 2025

Hallo ​@mugen4u 

Zit je nog in je bedenktijd of niet meer? Indien niet dan wordt het lastig.

De mobiele storing is inmiddels verholpen, voor thuis internet had ik geen last van een storing, misschien komt dat doordat ik andere DNS servers gebruik? Zou jij ook kunnen doen.

Is de storing inmiddels verholpen bij jou?

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 1, 2025

nee buiten bedenktijd. 

welke DNS raad je aan om te gebruiken mocht dit toch ooit weer optreden?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 1, 2025

Publieke DNS servers zijn bijvoorbeeld 1.1..1. en 8.8.8.8

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 1, 2025

@mugen4u 

Om andere DNS servers in te stellen ga je in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, thuisnetwerk, bij LAN configuratie kies voor statische DNS onderaan bij DNS waarden, vul de 2 servers in, klik op toepassen en herstart de router.

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+11
  • Odido Superuser
  • August 1, 2025

Hallo ​@mugen4u ,

Ik heb hier een lijstje met alternatieve DNS servers.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 1, 2025

heb dit geprobeerd gezien het netwerk er net weer ineens uit lag, maar dit helpt helaas niet. is de storing nou volledig opgelost? want zo kan ik echt niet thuiswerken!  

laatste keer odido voor mij

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • August 5, 2025

@mugen4u Op dit moment is er geen algemeen probleem bij ons bekend met Internet en TV in jouw regio o.b.v. de postcode/huisnummer combinatie in jouw community profiel. Wel valt het mij op dat deze gegevens leiden naar een abonnement wat al is opgezegd. Mochten de diensten nog niet zijn hersteld, wil je jouw profiel dan nog eens nagaan? 

Als je mij in dit topic een seintje geeft als alles goed staat, kijk ik meteen met je mee! 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 5, 2025

@mugen4u Op dit moment is er geen algemeen probleem bij ons bekend met Internet en TV in jouw regio o.b.v. de postcode/huisnummer combinatie in jouw community profiel. Wel valt het mij op dat deze gegevens leiden naar een abonnement wat al is opgezegd. Mochten de diensten nog niet zijn hersteld, wil je jouw profiel dan nog eens nagaan? 

Als je mij in dit topic een seintje geeft als alles goed staat, kijk ik meteen met je mee! 

ik was verhuist en besloot om bij ODIDO te blijven maar had het in mijn profiel nog niet aangepast (nu wel).

en mijn god wat heb ik spijt dat ik toch weer voor jullie heb gekozen zeg, sinds de landelijke storing is het bijna elke dag raak met het internet. En compensatie ho maar. abo opzeggen ho maar “want je zit buiten de 14 dagen bedenktijd’. 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 5, 2025

de afgelopen 45? min lag het er weer uit en ook bij allestoringen kwamen er veel meldingen binnen. 

Ik wil echt af van mijn internet abonnement.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 6, 2025

Internet ligt er verdomme weer uit terwijl ik een belangrijke meeting had!!!!! Communicatie vanuit jullie kant is waardeloos! 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 6, 2025

Hoi ​@mugen4u ,

Op alle storingen zie je bij elke provider in de ochtend wat meer meldignen. Maar dat zijn individuele problemen. Als het landelijke problemen zijn schiet het echt naar de duizenden meldingen.

Dat gezegt hebbende, de moderator bood je hulp aan maar de informatie in je profiel klopte niet. Check dat en geen even wat meer duidelijkheid over je nieuwe locatie. Odido kan dan metingen doen en je verder helpen. Opzeggen kan niet via dit forum.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 6, 2025

heb al telefonisch contact gehad en ze zeiden dat er een storing was maar nu is opgelost, dus moet daar maar vanuit gaan….

heb mijn info overigens aangepast in mijn profiel.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 6, 2025

toch weer een storing, en ook nu lag het er 30 tot 45 min uit. odido support zegt dood leuk dat er inderdaad een storing is waar aan word gewerkt, en die van vanochtend zei dat er een storing was in de regio harderwijk en het was opgelost.

odido moet zich kapot schamen

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 6, 2025

en weer lag het eruit, is gvd al de zoveelste keer en odido support doet NIKS. wat is er in godsnaam met odido aan de hand dat ze zo laks om gaan?! ik wil dat jullie met een antwoord komen in plaats leugen op leugen op leugen vertellen.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@mugen4u, ik ben er voor je! Weet wel dat dit een klant-helpt-klant Community is en moderators er niet altijd zijn om te helpen. Je gegevens sturen mij nu naar het juiste abonnement. Bedankt! Als ik nu kijk naar je verbinding, zie ik geen problemen. Wat mij wel opvalt is dat je wifinetwerk wat vol zit. Dit kan draadloos wat problemen geven. Klopt het dat je dit alleen merkt via een draadloze verbinding? Ik zie nu één apparaat aangesloten op LAN1 van het modem, werkt deze wel stabiel? Je kan anders ook een ander apparaat bekabeld aansluiten om de ethernet verbinding te checken. Ik ben benieuwd hoe deze werkt en of je dit inderdaad alleen draadloos opmerkt. 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 10, 2025

bedankt voor je reactie.

nee het is zowel bekabeld als met wifi. 

Ik heb de modem via een pinnetje volledig gereset en tot nu toe lijkt dit te werken, geen idee wat de oorzaak was gezien ik niks had veranderd in de modem wat dit kon veroorzaken.