Goedendag,
Sinds het begin van mijn fiber abonnement heb ik een baremetal OPNsense machine draaien als router / firewall. Dit werkt al een behoorlijke tijd zonder problemen.
Deze machine heb ik nu echter gevirtualiseerd op ESXi en beheer ik via vCenter.
Ik ben hiermee wel in het diepe gesprongen en weet vrij weinig van virtualisatie.
Wat ik ook probeer, ik krijg geen IP adres op WAN van de DHCP.
Een goede vriend en beheerder met erg veel ervaring en kennis heeft met mij meegekeken, alles staat goed ingesteld waardoor het er op lijkt dat er een extra handeling nodig is voor T-Mobile. Bij hem draait het al jaren virtueel (geen T-Mobile).
De configuratie van OPNsense is 1 op 1 overgenomen van de baremetal met uiteraard een aanpassing in de interface namen. In vCenter heb ik twee vSwitches aangemaakt zonder VLAN, deze heb ik namelijk in OPNsense geconfigureerd.
In de machine heb ik een dual port NIC zitten.
Er zit een mediaconverter tussen, standaard bijgeleverd door T-Mobile.
Ik heb reeds getracht om de huidige MAC adressen van de baremetal in de VM te zetten en om het VLAN door de host (VM) af te laten handelen door op 1 vSwitch 2 port groups aan te maken met VLAN 300 en 640.
Ik ben inmiddels 3 dagen bezig met OPNsense en het wil maar niet van de grond komen, daarom hoop ik op een goede suggestie van hier.
Alvast bedankt.
Groeten,
Sander.