Skip to main content

Melding voor je doorgestuurd naar de technische dienst, met referentienummer 74892002.

Verhaal: gisteren rond 1930 liep er water door een doorvoer pijp van de boven buren in hun meterkast in mijn meterkast, nadat ik water hoorde lopen hoorde ik ook een 'plop' en was de ONT niet meer in werking.

Het water is de ONT en de voeding ingelopen, na de buren en de beunhaas die aan de verwarming aan het werk was (ook dat komt uit in de meterkast) flink te hebben uitgescholden, heb ik alles losgehaald, het water eruit laten lopen en Odido gebeld voor een nieuwe ONT.

Vanmorgen (ik kan het niet laten) eens gekeken of de voeding en de ONT echt kapot zijn, een andere voeding gevonden (van ook 12v en 1amp) en hallo daar de power led van de ONT ging aan!

Je snapt het al, de gedroogde/verzopen ONT was weer tot leven gewekt en alles werkt weer.

Nu het vervolg: wat wil Odido nog doen met 74892002? als je een lijn meting wilt doen dan graag na 1700 of voor 0700, de up/dwn snelheid is eender dus de ONT lijkt er niet onder te hebben geleden. De voeding is wel echt kapot maar ik had er nog een liggen.

Hi ​@itppodl, goed dat je dit topic start! Dat moeten even schrikken zijn geweest zeg, waterschade is niet mis. Ik ben ontzettend blij te lezen dat de ONT toch online is gekomen. Ik zal nu zoals verzocht geen meting doen, maar in je verbinding zie ik geen gekke dingen. Dat ziet er goed uit! Voor de zekerheid laat ik het ticket wel openstaan. Ik heb de technische dienst geïnformeerd over jouw update. Je hebt nu bijvoorbeeld een andere voeding in gebruik dan die eigenlijk bij deze ONT hoort.

Ik laat het ticket voor nu staan, want je weet het nooit. Het is zonde als de ONT uiteindelijk toch kuren vertoont en we een nieuw onderzoek moeten starten. De technische dienst gaat alles voor je na!


Top! als er wat gebeurt meld ik me weer hier.


Reageer