Skip to main content

ont activeren

  • 17 June 2024
  • 16 reacties
  • 145 Bekeken

Kan een moderator  mijn nieuwe ont activeren  heb t75 modem  nieuwe ont blijft pin knipperen dus geen internet

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marc 270680 

Als het goed is is er ook een Guidion monteur aangestuurd om dit te doen?

Nee  dit is via back office gegaan  maar vrijdag kreeg de meneer hem niet geregistreerd. Pong blijft knipperen wordt t nu wel heel erg beu

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Marc 270680, goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag snel weer zorgeloos van internet genieten! Ik was daarom ook blij om in de lijnmeting te zien dat je verbinding kort na je bericht weer volledig tot stand is gekomen. Hopelijk is de snelheid nu ook op orde? Het onderzoek staat in ieder geval nog open en hiervoor hebben we een onderzoek lopen samen met de netwerkbeheerder Delta.

Ik ben benieuwd, ik zet graag nog extra druk op de ketel voor je!

Dit is nog de oude ont ik heb een t75 modem gekregen met bijbehorende ont.nu draait het nog op oude ont maar moet dus op de nieuwe.

Want oude ont kan snelheid van modem niet aan

Reputatie 7
Badge +15

@Marc 270680 

De ONT van Delta kan tot 10 Gbps aan en omdat er maximaal 2 Gbps over het Delta glasvezelnetwerk kan worden geleverd, kan je de T75 op de huidige ONT aansluiten.

Om alles uit te sluiten  dient ook de nieuwe ont geactiveerd te worden dit omdat ik bekabeld maar 1100mb haal met abb van 2000mb gideon heeft ook getest en t zelfde resultaat vandaar alles nieuw 

Reputatie 7
Badge +15

@Marc 270680 

Had je dit ook getest met een andere internetkabel tussen ONT en router en met een laptop/pc direct aangesloten op de router? Ook een andere internetkabel of laptop/pc geprobeerd?

Ja zelfs met cat 7 kabel alles getest ook gideon. Dus nu is de vraag wie kan mijn nieuwe ont activeren.dit speelt nu al vanaf begin aansluiten terwijl ik bij vorige provider geen problemen had en op dezelfde aansluiting zit.alles is hier getest door mij door gideon 1000 meting vanuit jullie.100mb 2 min later 300mb leg t maar uit 

Reputatie 7
Badge +16

@Marc 270680 Klopt het dat jouw nieuwere ONT een MAC-adres heeft dat begint met F4 en eindigt op 84? Deze registreer ik dolgraag op afstand voor je!

Ik ga even kijken 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Marc 270680 Dank je wel voor het toesturen! Goed om te weten dat dit een andere ONT is. Ik heb het serienummer van deze ONT voor je geregistreerd. De wijziging kan een paar minuten duren. Wil je kijken of het hierna goed werkt?

Ik ga meteen kijken.nou hangt hij aan bekabeling zoals t hoort ik ga ff de hond uit laten hoor je mij over 15 min

Helaas pon lampje blijft knipperen en geeft geen internet door aan de modem

Reputatie 7
Badge +3

@Marc 270680 Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik kan nu niet zoveel doen, omdat het zondag is, maar ik heb jouw topic opgeslagen in mijn persoonlijke agenda. Ik ga hier morgen gelijk voor je achteraan en kom bij je terug zodra ik meer weet!

Pon lampje knippert nog altijd op nieuwe ont dus geen internet met de nieuwe ont HELP 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Marc 270680, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat mijn collega van de technische dienst net om een update heeft gevraagd aan de externe netwerkbeheerder. Zodra er meer informatie bekend is, zul je het direct van ons horen! Groetjes, Ishana

Reageer